KLM’de çeşitlilik ve kapsayıcılık

KLM, ister bir müşteri, çalışan, tedarikçi ister KLM ile başka bir şekilde bağlantılı olan herkesin kendisinin hoş karşılandığını, saygı gördüğünü ve takdir edildiğini hissettiği kapsayıcı bir ortam geliştirmeyi amaçlar. KLM olarak tüm çalışanlarımızla yolcular, çalışanlar, yerel kişiler, ekonomiler ve toplumlar için KLM deneyimine düşüncelilik ve özen katan gerçek bağlantılar kurmaya inanırız.

"The ocean of the air unites all people."

- Albert Plesman, founder of KLM Royal Dutch Airlines

Biz kimiz

Küresel bir havayoluyuz ve 100 yılı aşkın bir süredir insanları birbirine bağlıyoruz. 1919’dan beri dünyaları ve hayatları bir araya getirdik. Evimiz olan Hollanda, çok uzun zamandır farklı kültüre, geçmişe ve bakış açılarına sahip insanlar için bir kavşak noktası ve buluşma yeri olmuştur.

Kendimizi şunlarla farklılaştırmak isteriz:

  • Anlamlı etkileşimler: çalışanlarımız kuruluşumuzun kalbinde yer alır ve müşterilerimizle sıcak ve kişisel bir bağ kurar.
  • Verimli bağlantılar: iş ortağı ağımız dâhil olmak üzere Amsterdam Schiphol Havalimanı’nda yolcularımız için zamanında varış ve kalkış, ve sorunsuz transferler sağlıyoruz.
  • Kontrol ve gönül rahatlığı: Müşterilerimizin yolculuklarını sorunsuz şekilde özelleştirmeleri için onlara şeffaf şekilde bilgi ve yetki vererek güvenle seyahat etmelerine yardımcı oluyoruz.

Faaliyet gösterdiğimiz dünya

Yolcularımızın yaklaşık %80’i Hollanda vatandaşı olmayanlardan oluşmaktadır. Dünyanın her yerindeki insanlarla anlamlı bağlantılar kurmanın değerli olduğuna inanıyoruz. Dünya nüfusunun %10’unun kendini LGBTIQ+ topluluğuna ait olarak tanımladığı tahmin edilmektedir. Dünyada 1 milyardan çok insan bir tür engellilik veya işlev bozukluğu yaşamaktadır. Çalışanlarımız, tüm yolcularımızın ve toplumun çeşitliliğini kucaklamaya ve yansıtmaya çaba gösterir.

Neye inanıyoruz

Çalışanlarımız farklı yaşlardan, cinsiyetlerden, yönelimlerden, etnik-kültürel geçmişlerden, kişiliklerden, deneyimlerden vb. gelen insanlardan oluşur. Çeşitlilik ve kapsayıcılık içeren bir şirket kültürü, doğru bir çalışan zihniyeti yaratarak çalışanlarımıza mükemmel müşteri hizmeti sağlamak ve en iyi müşteri deneyimini yaratmak için güç verir.

Ayrıca, çeşitlilik ve kapsayıcılık içeren bir iş yerinin KLM’ye şirket olarak fayda sağlayabileceğine inanırız. Her birimiz işimize benzersiz bir bakış açısı ve yaşam deneyimi kazandırırız. En önemlisi, birlikte ve bireysel şekilde, yolcularımız için olumlu bir fark yaratabilir ve kendi içimizdeki ve birbirimizdeki en iyi yönü ortaya çıkarabiliriz.

Kapsayıcılığa giden yol sürekli bir öğrenme sürecidir. Henüz o noktada olmadığımızı biliyoruz ve bu yolculuğun sürekli olduğunu bilerek alçakgönüllülük gösteriyoruz. Bu nedenle her gün kapsayıcı olmaya, sürekli öğrenmeye ve gelişmeye çalışıyoruz.

Inclusion is not just about meeting standards; it’s about unlocking potential. By celebrating both our commonalities and our differences, we become wiser.

We are strongly motivated in creating memorable experiences for the many diverse passengers we serve by creating a welcoming and respectful environment.

- Barry ter Voert, CXO KLM

Biz ne yapıyoruz

Herkesin kendisinin hoş karşılandığını, saygı gördüğünü ve takdir edildiğini hissetmesini sağlamak için aldığımız önlemlerin, gerçekleştirdiğimiz projelerin ve girişimlerin bazıları şunlardır:

  • Cinsiyet dengeleme hedeflerinde çıtayı yükseltmeye devam ediyoruz.
  • Katılım anketleri, araştırmalar ve araştırmalar yaparak yolcularımızın, çalışanlarımızın, liderlerimizin ve toplumun ihtiyaçlarını dinliyoruz.
  • Uçuştan önce ve işe alma sürecimizde brifingler yapmak dâhil olmak üzere eğitim ve atölye çalışmaları yaparak ön yargılarımız hakkında farkındalık geliştiriyoruz.
  • Kendilerini kadın veya erkek olarak tanımlamayan yolcularımız için, örneğin, onların rezervasyon işlemlerinde, check-in sırasında, Yolculuğum vb. kanallarda cinsiyet ayrımı gözetmeyen selamlamalar için ’mx’ gibi seçenekler sağlıyoruz.
  • Görünür veya görünmez engellilikleri olan kişiler için seyahat öncesinde destek ve özel hizmetler hakkında ayrıntılı bilgiler, empatik ve duyarlı yardım sağlamak için kapsamlı personel eğitimi, daha geniş koridorlar ve erişilebilir tuvaletler gibi son teknoloji ürünü uçak modifikasyonları ve check-in işleminden varış noktasına kadar kapsamlı bir hareketlilik yardımı üzerinde çalışıyoruz.

Bu, yolcularımız için daha iyi ve daha kapsayıcı deneyimler yaratmamıza yardımcı olacaktır.

Çalışan kaynak grupları

Ayrıca aşağıdaki çalışan kaynak gruplarına da kolaylık sağlıyoruz. Bu gruplar KLM bünyesinde topluluk çeşitliliğini destekler ve her KLM çalışanı için eşitlik ve kapsayıcılığı savunur: