Seyahat uyarıları ve aksaklıklar
Latest alerts and rebooking policies
Last updated on Monday 14 April 2025, 8:45 (Amsterdam time).
KLM is experiencing an IT issue affecting flight status information. We are working hard to resolve the issue, but it is taking longer than expected. Our sincere apologies for this.
Impact details
- Travel dates affected: 14 February 2025 – 31 March 2026.
- Flights affected: All KLM-operated flights worldwide.
- Issue: Automatic seat changes for a limited number of passengers.
What this means
Some passengers may have received one or more KLM emails about a seat change or downgrade. Unfortunately, it was not possible to reassign the seat that was originally reserved.
What we are doing to help
- If your seat was changed and the originally reserved seat is still available, we will do our best to reseat you there.
- If you want an extra comfortable seat, you can reserve it at the standard fee, depending on availability.
Due to the ongoing security situation, all KLM flights to and from Tel Aviv have been cancelled until Friday 30 May 2025.
KLM will resume flights to Tel Aviv on 31 May 2025.
Because of the current crisis in Ukraine, we have adjusted our flight routes and schedules. We continue to monitor the situation and will inform you here once there’s an update.
Impacted routes
On 12 February 2022, we decided to suspend our flights to Kyiv. This suspension was extended until further notice on 24 February 2022, following the closure of Ukrainian airspace.
In light of the current situation in the region, we’ve decided to suspend our flights to and from Russia and our flights through Russian airspace until further notice as of 26 February 2022. As a result, we have suspended our flights to and from Moscow and Saint Petersburg.
Does the flight suspension impact your travel plans? Check your ticket conditions to learn more about your options to rebook or request a refund.
Safety
Safety and security of our flights, customers, and crews is an absolute necessity. We always put the safety of passengers and employees first. Choosing safe and optimal routes is a standard part of our daily practice. We’re constantly monitoring the geopolitical situation in all areas we serve, to ensure the highest level of flight safety.
To determine safe flight routes, we use a security management system to analyse risks. For this, we also use information that is shared within the Dutch expert group, including all Dutch airlines, the intelligence services, the Ministry of Defence, the Ministry of the Interior and Kingdom Relations, the Ministry of Foreign Affairs, NCTV, and the Ministry of Infrastructure and Water Management. Our decision not to fly over or to a specific country is based on the most current analysis at that time.
Aeroflot
Air France and KLM have temporarily suspended cooperation with Aeroflot, including the suspension of codeshare agreements and frequent flyer partnership.
Self servis seçenekler
Uçuşunuz bir aksaklıktan etkilenirse, sizi e-posta veya kısa mesaj yoluyla bilgilendireceğiz ve gerekirse otomatik olarak yeniden rezervasyon yapacağız. Seyahat bilgilerinizi değiştirmek veya para iadesi talep etmek mi istiyorsunuz? Self servis seçeneklerimize göz atın.
Uçuşunuzu değiştirin
Bir aksaklık durumunda seyahat tarihinizi, kalkış saatlerinizi veya varış noktanızı kolayca ayarlayın.
Uçuşunuzu iptal edin
Beklenmedik değişiklikler nedeniyle seyahatinizi iptal etmek mi istiyorsunuz? Seçenekleriniz hakkında daha fazla bilgi edinin.
Seyahat bilgilerinizi kontrol edin
Seyahatim'de oturum açarak en son seyahat bilgilerinizi hızla görüntüleyin veya ayarlayın.
Tazminat talep edin
İptaller, gecikmeler veya yeniden rezervasyonlar mı yaşıyorsunuz? Tazminat alma hakkınız olabilir.
İade talep edin
Uçuşunuzu artık gerçekleştirmek istemiyor musunuz? Kullanmadığınız seyahatiniz için para iadesi alıp alamayacağınızı kontrol edin.
Geciken bagaj bildiriminde bulunun
Varış sonrası bagajınızı bulamıyor musunuz? Bu durumu daima varıştan sonraki 48 saat içinde online olarak bildirmelisiniz.
Destek ve haklar
Schiphol'de aksaklıklar
Schiphol üzerinden seyahat ederken aksaklıklar mı yaşıyorsunuz? İşte beklemeniz gerekenler ve yapabilecekleriniz.
Diğer havalimanlarındaki aksaklıklar
Schiphol'den başka bir havalimanı üzerinden seyahat ederken aksaklıklar mı yaşıyorsunuz? İşte yapabilecekleriniz:
Haklarınızı okuyun
İptaller, gecikmeler, sınıf düşürme ve uçağa kabul edilmeme durumlarında haklarınız bunlardır.
Yardıma mı ihtiyacınız var?
Self servis araçlarımızla ilgili sorun yaşıyorsanız, bizimle iletişime geçmekten çekinmeyin.