Uçaktaki iyileştirmeler
Hangi adımları atıyoruz?
Uçaktaki unsurların ağırlığını azaltmak, daha bilinçli yemek seçimleri yapmak ve olanaklı olduğunca çok geri dönüştürme yapmak gibi uçaktaki faaliyetlerimizde küçük değişiklikler yapıyoruz.
Ağırlığı azaltma
Daha hafif bir uçak daha az yakıt kullanır ve bu da daha az CO₂ emisyonu demektir. Bu nedenle uçaklarımızın ağırlığını azaltmaya çalışıyoruz. Örneğin, uçaktaki koltuklarımızı, arabalarımızı ve diğer şeyleri daha hafif duruma getirerek.
Bu değişiklikler küçük olabilir ancak bir miktar etkide bulunmuştur. Ortalama 3 saatlik bir uçuş yaklaşık 31.045 kg CO₂ yayar. 1.000 kg daha az taşımakla yaklaşık 275 kg CO₂ tasarrufu sağlarız. Çabalarımızı sürekli olarak geliştiriyoruz: her kilo önemlidir.
Yiyecek ve içecek taşıma arabalarımızı daha hafif olanlarıyla değiştirdik. Bu da bize kıtalararası uçuş başına ortalama 400 kg tasarruf sağlıyor.
World Business Class’taki cam eşyalar 98 gr daha hafiftir. Bu durum uçuş başına 14 kg tasarruf etmemizi sağlamaktadır ve bunun yıllık toplamı 400 tona kadar daha az CO₂ emisyonu yapmaktadır. Bu miktarı hayal etmek zor mu? Bu, yıllık yaklaşık 30 Hollanda hanesine karşılık telafi sağlar.
Koltuklarımızın ağırlığını azaltıyoruz. Aşağıdaki değişiklikler birkaç kilogram daha az ağırlıkla kalkış yapmamıza yardımcı olmaktadır:
- Yeni Boeing 737 uçaklarımızda Economy Class koltukların ağırlığını koltuk başına 2 kg’ın üzerinde azalttık. Bu, uçak başına yaklaşık 400 kg tasarruf demektir.
- Boeing 777 ve 787’lerdeki yeni World Business Class koltuklar kendi segmentlerindeki en hafif koltuklar arasındadır.
- Tüm yeni Premium Comfort Class koltuklar önceki modellere göre 1 kg daha hafiftir.
Amsterdam Schiphol Havalimanı’ndan kalkan uçuşlarımız daha az içme suyu taşımaktadır. İklim Eylem Planımıza göre, bu bize yılda 2,7 milyon kilograma kadar CO₂ tasarrufu sağlamaktadır.
Uçaktaki sandviçlerimiz plastik ambalaja sahiptir. Bu en sürdürülebilir seçenek olmamasına karşın plastik diğer birçok malzemeden hafiftir. Aynı nedenle Avrupa uçuşlarımızda ahşap çatal-bıçak kullanıyoruz.
World Business Class’ta yemeklerimizi yeniden kullanılabilir çatal-bıçak ve içecekleri de yeniden kullanılabilir cam aşya ile servis ediyoruz.
Atıştırmalığınızı veya yemeğinizi aldığınız tepsi daha önce kullandığımız tepsilere göre daha hafif bir propilenden (bir tür plastik) yapılmaktadır. Bu malzeme diğer plastik türlerine göre çevre için daha az zararlıdır. Bir tepsi kırıldığı zaman malzemeyi yeni tepsiler üretmek için kullanırız.
Tepsi altlıklarımızın kaybolduğunu fark ettiniz mi? Bunları tepsi ile bütünleştirilmiş kaymaz malzeme ile değiştirerek ve yılda yaklaşık 22 milyon tek kullanımlık altlık tasarrufu sağladık.
Bilinçli yemek seçimleri
Uçuşlarımızda yılda yaklaşık 40 milyon yemek servis ediyoruz. Yemeklerimizi seçerken bunların çevre etkisini dikkate alırız.
İyi yemek servisi yalnız iyi lezzetlerle ilgili değildir. Bu, sürdürülebilirliğe ve sorumluluğa önem veren tedarikçiler seçmekle de ilgilidir. Tedarikçilerimizi seçerken onların çevre etkilerinin düşük olduğundan emin olmaya çalışırız. Tüm üretim sürecine bakarız: başlangıçtan ürünün bertaraf edilmesine kadar.
Örneğin, Amsterdam Schiphol Havalimanı’ndan kalkan uçuşlarda MSC veya ASC etiketli balık servis ediyoruz. Veya balıkları WWF Sürdürülebilir Deniz Ürünleri Rehberinin yeşil listesinden seçiyoruz.
Geri dönüşüm
2030’a kadar, 2011 yılına göre sürekli olarak %50 daha az artık atık üretmeyi hedefliyoruz. 2021’de bu hedefimize ulaştık. Ancak bunun nedeni COVID-19 pandemisi dolayısıyla daha az uçuş yapmamızdı. Bu da henüz hedefimize ulaşamadığımız anlamına gelmektedir.
Atık üretimimizi azaltmak için elimizden geleni yapıyoruz. Bu atığın çoğu uçaklarımızda üretiliyor. Uçak içi ürünlerle ilgili geri dönüşüm projelerimizden 3 tanesini aşağıda bulabilirsiniz:
Avrupa uçuşlarımızda karton, metal, cam, teneke kutular, plastik ve daha fazlası dahil 14 tür atığı topluyor ve geri dönüştürüyoruz. Geri dönüşümden sorumlu iş ortağımız yılda yaklaşık 300 ton plastiği bizim için geri dönüştürüyor. En fazla PET şişe kaynaklı plastik malzemeyi (80.000 kg) geri dönüştürüyoruz.
Ekibimiz kahve telvelerini ve kutularını geri dönüşüm amacıyla ayrı olarak toplamaktadır. Kahve telvesinin geri dönüşüm sırasında saldığı biyogaz, araçlarda yakıt olarak kullanılabilir. Geri kalan atıklar ise gübreye dönüştürülmektedir.
Kahve telvelerimizi ve kutularımızı geri dönüştürmek, çalışanlarımızın sürdürülebilir fikirler geliştirdiği Çalışan Sürdürülebilirlik Meydan Okuması’nın bir girişimidir.
Atıştırmalığınızı yemek istemiyor gibi misiniz? Sorun değil, bunu daha sonraki bir Avrupa uçuşunda tekrar kullanacağız. Atıştırmalıklarımızın raf ömrü uzundur ve genellikle soğutma gerektirmemektedir.
Geri dönüştürme kuralları ve düzenlemeleri
Sektörümüzde atığı ve geri dönüştürmeyi yönetme şeklimizi iyileştirmek zor olabilir. Bazı varış noktaları bakımından, kesin kurallar ve düzenlemeler geri dönüştürebileceğimiz miktarı sınırlandırmaktadır. Bu kısıtlamaların değiştirilmesine yardımcı olmak için çok çalışıyoruz. Bu olduktan sonra daha fazla atığı geri dönüştürmeyi umuyoruz.
İşte yapabilecekleriniz
Bir havayolu olarak, havacılığın çevre etkilerinin azaltılması yönünde katkıda bulunmak bizim sorumluluğumuzdur. Ama katkıda bulunmak için yapabileceğiniz küçük şeyler vardır.
Tatil ya da iş seyahati için mi uçuyorsunuz? Amaç her ne olursa olsun, seyahatinizde yanınıza daha az ve daha hafif bagaj almayı düşünün. Etkisi ne kadar küçük olursa olsun, her kilo önemlidir.
Atığı azaltmamıza yardımcı olmanın küçük bir yolu da kendi (boş) su şişenizi getirmektir. Mürettebatımız uçakta şişenizi doldurmaktan mutluluk duyacaktır.
Biniş kartınızı yazdırmanız gerekmediğini biliyor muydunuz? Online check-in sonrasında, e-posta ile otomatik olarak elektronik bir biniş kartı alacaksınız. Bunu mürettebatımıza telefonunuzda göstermeniz yeterlidir.
Uçmadan önce iki kez düşünün. Varış noktanız eve yakınsa uçak yerine tren veya otobüs ile gitmeyi düşünün. Bu seçenekler bir uçuştan daha az CO₂ yayar.
Daha az hayvansal ürün yemek çevre etkinizi azaltmaya yardımcı olabilir. Bu nedenle Avrupa uçuşlarında yalnızca vejetaryen sandviçler servis ediyoruz. Kıtalar arası uçuşlarda her zaman bir vejetaryen seçeneği teklif ediyoruz ancak sınırlı şekilde mevcut olabilir.
Bir vegan veya vejetaryen yemeği alacağınızdan emin olmak ister misiniz? Kalkıştan önce rezerve edin.
Sıkça sorulan sorular
Uçaktaki küçük adımlarımız çevre etkimizi azaltmaya yönelik daha geniş kapsamlı bir çabanın parçasıdır. Şunlara da yatırım yapıyoruz:
- Filo yenileme
SAF (alternatif havacılık yakıtı) Doğanın yenilenmesi Aviation Challenge ile yenilik - Yer faaliyetlerimizde emisyonların azaltılması
Bir uçak ne kadar hafifse o kadar az kerosen (uçak yakıtı) yakar. Daha az kerosen kullanılması uçuşun daha az CO₂ emisyonu yayması anlamına gelir. Daha hafif koltuklar veya servis arabaları gibi küçük değişiklikler de emisyonlarımızı az da olsa düşürmeye yardımcı olur.
Katkı sağlamak ister misiniz? Daha az ve daha hafif bagajla seyahat etmeyi düşünün.
Plastik en sürdürülebilir seçenek gibi görünmeyebilir ancak diğer birçok malzemeden hafiftir. Daha hafif bir uçak daha az yakıt kullanır ve daha az CO₂ emisyonu üretir. Bu nedenle uçuşlarımızda hâlâ plastik kullanıyoruz. Etki küçük olabilir, ancak her kilo önemlidir.
Bazı varış noktaları bakımından, kesin ithalat kuralları ve düzenlemeleri, istediğimiz kadar geri dönüştürme yapmamızı engellemektedir. Ekibimiz bu kısıtlamaların değiştirilmesine yardımcı olmak için çok çalışmaktadır. Bu şekilde hedefimize ulaşabilmeyi umuyoruz: 2030 yılına kadar %50 daha az atık.
Uçuşlarımızın çevre etkisini azaltmak bizim sorumluluğumuzdur. Ama sizin de yardımcı olmak için yapabileceğiniz küçük şeyler var. Örneğin, daha az bagajla seyahat edebilir, kendi su şişenizi getirebilir ve elektronik bir biniş kartı kullanabilirsiniz. Ayrıca, normal jet yakıtına daha iyi bir alternatif olan SAF’ye katkıda bulunabilirsiniz.