Ücret iadesi

Planlanmış KLM uçuşunuzu artık gerçekleştirmek istemiyor musunuz? Bu durumda muhtemelen bilet iadesi isteyeceksiniz. Size politikamızı açıklayalım: Ücret iadesini hangi durumlarda nasıl talep edebilirsiniz?

COVID-19

COVID-19'un yayılmasını önlemek amacıyla hizmetlerimizde değişiklikler yapabiliriz.

Güncel COVID-19 gelişmelerini okuyun

Ücret iadesi nasıl talep edilir

Çevrimiçi ücret iadesi sistemimiz üzerinden seyahatinizin kullanılmamış kısmı için ücret iadesi talep edebilirsiniz. Bu sistem, tam veya kısmi ücret iadesi için uygun olup olmadığınızı kontrol eder. Dilerseniz bizi arayabilirsiniz ancak aramalardan ücret alınabileceğini lütfen unutmayın.

Ücret iadesi talebiniz 7 gün içinde işleme alınır. Ücret iadesi talep ettiğiniz andan itibaren rezervasyondaki tüm uçuşlarınızın iptal edileceğini lütfen unutmayın. Uçuşunuz ileri bir tarihe planlanmışsa ücret iadesi talebinizi zamanında yapmanızı önemle rica ederiz. Aksi takdirde kabin ekibimiz sizin uçağa gelmenizi bekleyebilir. Bu da diğer yolcuların biniş sürecinde gecikmelere neden olabilir.

KLM üzerinden rezervasyon yapmadınız mı?

Rezervasyonunuzu bir seyahat acentesi üzerinden yaptıysanız maalesef çevrimiçi iade sistemimizi kullanamazsınız. Ücret iadenizin gerçekleştirilmesi için gerekli tüm bilgilere sahip olduklarından öncelikle seyahat acentenizle iletişime geçmenizi öneririz. İletişim bilgilerini web sitelerinde bulabilirsiniz. Tercihiniz doğrultusunda, iadenizin gerçekleştirilmesi için doğrudan bizimle de iletişime geçebilirsiniz.

Uygunluk

Hayal kırıklığı yaşamamak için lütfen tam ücret iadesi almaya uygun olup olmadığınızı dikkatlice kontrol edin.

Havalimanı vergileri

İade edilemez biletiniz olsa da her zaman ücret iadesi talep etmenizi öneririz. Uçağa binmediyseniz kullanılmamış havalimanı vergileri için ücret iadesi alabilirsiniz.

İptal edilen veya ertelenen uçuş

Aşağıdaki durumlarda KLM uçuşunuz için her zaman nakit ücret iadesi talep edebilirsiniz:

  • Uçuşunuz iptal edilir ve alternatif bir uçuşa alınmazsanız.
  • 90 dakikadan daha fazla ertelendiği ve dönüş uçuşunuz aynı güne planlandığı için Avrupa içindeki gidiş uçuşunuzu gerçekleştirmemeye karar verdiyseniz.
  • 3 saatten daha uzun bir süre geciktiği için uçuşunuzu gerçekleştirmemeye karar verdiyseniz.
  • Bağlantılı KLM uçuşunuz 5 saatten daha fazla ertelendiği için son varış noktanıza uçmak istemiyorsanız.

Uçuşunuzu iptal mi etmek istiyorsunuz?

Rezervasyondan sonraki 24 saat içinde KLM uçuşunuz için her zaman nakit ücret iadesi talep edebilirsiniz.

Rezervasyonunuzu 24 saatten daha önce yaptınız ve Economy Class'ta mı uçuyorsunuz? Ücret iadesi talep edip edemeyeceğinizi öğrenmek için bilet tipinizi kontrol edin. Rezervasyon ücreti, yeniden düzenleme bedeli (varsa) ve ek ücretlerin iadesi yapılmayacaktır.

  • Light veya Standard bilet: iade edilemez
  • Flex bilet: ödenen ücrete bağlı olarak ücretsiz veya ücretli olarak iade edilebilir

Business Class'ta mı seyahat ediyorsunuz? İade edilebilir ücretler sunuyoruz. Koşullar uçuşa göre değişebilir. Koşulları uçuş rezervasyonunuzu yaptığınızda veya onay e-postanızda görüntüleyebilirsiniz.

Olağan dışı durumlar

Kontrolünüz dışında gerçekleşen durumlardan ötürü uçuşunuzu iptal etmeniz gerekebilir. Aşağıdaki durumlarda her zaman nakit ücret iadesi talep edebilirsiniz:

  • Vize başvurunuz yerel hükümet tarafından reddedildiyse.
  • Seyahat etmenizi engelleyen tıbbi gerekçeniz varsa.
  • Yolcunun veya yolcunun aile üyesinin vefat etmesi gibi talihsiz bir durum yaşandıysa.

Ücret farkı

Business Class bileti alıp Economy Class’ta yolculuk yapmak zorunda kaldıysanız, aradaki ücret farkı için ücret iadesi başvurusu yapabilirsiniz. Son dakika yükseltmesi yaptıysanız yükseltme için ödediğiniz ücretin iadesini alırsınız. Bunu ayarlamak için lütfen bizimle iletişime geçin.