Gizlilik beyanı

Gizlilik beyanımız, bizimle seyahat ettiğinizde, web sitemizi ziyaret ettiğinizde, mobil uygulamamızı kullandığınızda veya herhangi bir şekilde bizimle etkileşime geçtiğinizde bilgilerinizi nasıl topladığımızı ve kullandığımızı açıklar. Politikamızı dikkatlice okuduğunuzdan emin olun.

Size karşı gizlilik taahhüdümüz

Ürünlerimizi ve hizmetlerimizi kullandığınızda bilgilerinizi bize emanet edersiniz. Bu ilişkiyi son derece önemli buluyor ve size aşağıdakilerin sözünü veriyoruz.

  • Verilerinizi her zaman AB Genel Veri Koruma Yönetmeliğine ve onları yetkisiz erişimden korumak ve güvenli veri transferi sağlamak ile ilgili diğer geçerli gizlilik yasalarına uygun olarak işleriz.
  • Sizden topladığımız verileri nasıl kullandığımız konusunda şeffafız.
  • Verilerinizi bizimle paylaşmanın faydasını size açıkça belirtir ve iletişimimizi, ihtiyaçlarınıza ve tercihlerinize uygun hale getiririz.
  • Bunu, müşterilerin KLM ve ortak havayollarıyla yaptıkları yolculuk boyunca anlaşılması kolay bir dille yaparız.
  • Verilerinizin kontrolünü size verir ve sürekli iyileşme için geri bildiriminizi kullanırız.
  • Verilerinizin bizimle güvende olmasını sağlarız. Verilerinizin ihlal edilmesi gibi beklenmedik bir durumda en kısa sürede veri sızıntısını durduracağız ve sizi hemen bilgilendireceğiz.
  • Verilerinizi kurumumuz dışında ifşa etmemiz gerekiyorsa bunu, gizlilik beyanımızda açık bir şekilde tanımlarız. Açık onayınız olmadan, kişisel bilgilerinizi herhangi bir dış kuruma satmaz, vermez veya onlarla paylaşmayız.
  • Verileriniz konusunda güveniliriz ve uluslararası belgelendirmeler (ör. ISO-27001) elde etmek için gayret ediyoruz.

İşbu gizlilik beyanı hakkında

İşbu gizlilik beyanı, web sitelerimizi veya uygulamalarımızı kullanan ya da bizimle iletişime geçen müşterilerimizin KLM tarafından işlenen tüm kişisel verileri için geçerlidir. Kişisel verilerinizi öncelikli olarak rezervasyonlarınızı işleme almak, seyahatleriniz ile satın alımlarınızı düzenlemek ve sorularınızı yanıtlamak için işleriz. Verilerinizi size ilgi ve tercihlerinize göre belirlenmiş teklifler göndermek için de kullanabiliriz.

İşbu gizlilik beyanında, topladığımız ve kullandığımız kişisel verilere ilişkin bilgilerin yanı sıra haklarınız ile ilgili daha fazla bilgi sunuyoruz. Daha fazla bilgi için lütfen aşağıdan ilgili paragrafa tıklayın.

Kişisel verilerinizin Flying Blue sık uçan yolcu programımız kapsamında toplanması ve kullanılması ile ilgili daha fazla bilgi edinmek için lütfenFlying Blue gizlilik politikasınıinceleyin.

Aşağıda belirtilen ülkelerde yaşayan veya ikamet eden kişilerin kişisel verilerinin KLM tarafından işlenmesi abkımından ek hükümler geçerlidir. Bu hükümler, örneğin veri saklama süreleri veya haklarınız bakımından bu gizlilik bildiriminin hükümlerinden farklı olabilir. Ek hükümler ile bu gizlilik bildiriminin hükümleri arasında bir uyuşmazlık olması durumunda ek hükümler öncelikli olacaktır. Aşağıdaki bağlantıları kullanarak bu ek hükümlere bakabilirsiniz:

  • Çin(İngilizce ve Çince olarak mevcuttur)

Biz, ofisi Amsterdamseweg 55, 1182 GP, Amstelveen, Hollanda adresinde mukim, Koninklijke Luchtvaart Maatschappij NV (KLM Royal Dutch Airlines ya da KLM olarak da bilinir) isimli Hollanda havayoluyuz.

KLM, Air France-KLM Grubunun bir parçasıdır. Daha fazla bilgi için lütfen web sitemizin“Kurumsal”bölümüne bakın. KLM, işbu gizlilik beyanında açıklanan kişisel bilgilerinizin toplanmasından ve kullanılmasından sorumludur.

Kurumsal sadakat programımız Bluebiz'i, grup şirketimiz Air France ile işbirliği içinde sunuyoruz. Air France (Société Air France, S.A.) şirket merkezi Rue de Paris 45, F-95747, Roissy CDG Cedex, Fransa adresinde yer alan bir havayoludur. Kişisel verilerinizin Bluebiz sadakat programı için toplanmasından ve kullanılmasından ortaklaşa sorumluyuz. Yürürlükteki gizlilik mevzuatına uyma konusundaki sorumluluklarımızı ortaya koyan bir düzenlememiz vardır. Kısacası kişisel verilerinizin toplanması veya kullanımı ile ilgili haklarınızı kullanmak için veya bunlara ilişkin bir şikayetiniz olması halinde KLM'nin veya Air France'ın Gizlilik Ofisi (aşağıda yer alan 8 "Haklarınız" bölümüne bakın) ile iletişime geçebileceğiniz konusunda mutabıkız. KLM ve Air France, haklarınızı kullanabilmenizi sağlamak amacıyla gerektiği durumlarda birbirlerine yardımcı olacaktır. Sorularınızın ve şikayetlerinizin düzgün bir şekilde ele alınmasını sağlamak için birlikte çalışırız.

Sıkıntıya (ciddi) sebep olmuş ve uçağa binişi kabul edilmemiş (aşağıda yer alan 2.1 (J), 4.1 (G) ve 5.3 maddeleri bölümüne bakın) yolcuların kişisel bilgilerini iştirakimiz Transavia Airlines CV ('Transavia' da Air France-KLM Grubunun bir parçasıdır) ile paylaşırız. Transavia, ofisi Piet Guilonardweg 15, 1117 EE Schiphol, Hollanda'da bulunan bir havayoludur. Transavia ile birlikte, kişisel bilgilerinizin bu veri alışverişi bağlamında işlenmesinden sorumluyuz. Karşılıklı bir anlaşma, haklarınızın kullanılması dahil (aşağıda yer alan 8. "Haklarınız" bölümüne bakın) geçerli gizlilik yasalarıyla uyuma ilişkin sorumluluklarımızı belirler.

Bunun yanı sıra, KLM yolculara mümkün olan en iyi seyahat deneyimini sağlamak için kişisel verileri işleyen global bir havayolu ağı olan SkyTeam Alliance üyesidir. KLM, SkyTeam Airline Alliance Management Coöperatie U.A. ve SkyTeam Alliance’ın diğer üyeleri ile birlikte kişisel verilerinizin bu şekilde işlenmesinden sorumludur. Daha fazla bilgi için lütfen SkyTeam Alliance girişimi gizlilik beyanına göz atın (burayabakın). Karşılıklı bir anlaşma, haklarınızın kullanılması dahil (aşağıda yer alan 8. "Haklarınız" bölümüne bakın) geçerli gizlilik yasalarına uymaya ilişkin karşılıklı sorumluluklarımızı tanımlar.

2.1. Genel Aşağıdaki kategoriye giren verileri toplayabiliriz ve kullanabiliriz: (A) İsim, pasaport bilgileri ve diğer tanımlayıcı veriler Bizde bir rezervasyon yaptırır veya online rezervasyon yaparsanız isim, unvan, cinsiyet, doğum tarihi, uyruk, ikamet ülkesi ve pasaport bilgilerinizi toplarız. Eğer başka kişiler için online rezervasyon yaptırır veya bir uçuşta yer ayırtırsanız bu kişilerin tanımlayıcı verilerini de toplayabiliriz. Lütfen, onların kişisel verilerini topladığımızı ve nasıl kullandığımızı anladıklarından emin olun. (B) İletişim bilgileriniz ve kişisel hesap ya da kayıt bilgileriniz Adres, telefon numarası ve e-posta adresi bilgilerinizi toplayabiliriz. Kişisel bir hesap oluşturur ya da bir hizmete, etkinliğe, yarışmaya veya kampanyaya kaydolursanız oturum açma ayrıntılarınızı ve kayıt sırasında kayıt formunu doldururken verdiğiniz diğer bilgileri de kaydedebiliriz. Bir kurumsal yolcuysanız şirketinizin adı ve adresi gibi onunla ilgili bilgileri de toplarız. (C) Rezervasyonlarınız, yer ayırtmalarınız ve satın alımlarınız hakkındaki bilgiler Bizde bir rezervasyon yaptırdığınız ya da online rezervasyon yaptığınız zaman rezervasyon ve yer ayırtma bilgilerinizi toplarız ve kullanırız. Bu bilgiler uçuşunuza dair bilgilerin ve ücretlerin yanı sıra rezervasyonunuzun veya yer ayırtma işleminizin tarihini içerebilir. Ayrıca, bizden satın almış olduğunuz ek hizmetler (ekstra bagaj, yükseltmeler ve uçak içi WiFi) ve ürünler hakkında bilgileri de toplarız. (D) Seyahatinize dair bilgiler Bizimle seyahat ettiğinizde seyahat güzergahınız, çevrim içi olarak ya da havalimanında gerçekleştirdiğiniz check-in bilgileriniz, mobil ya da basılı biniş kartınız ve birlikte seyahat ettiğiniz kişiler gibi seyahatinize dair bilgileri toplarız ve kullanırız. Belirttiğiniz tıbbi ihtiyaçları ya da yemek taleplerinizi ve talep ettiğiniz her türlü ek yardımı da kaydedebiliriz.

Ayrıca kanunen yükümlü olduğumuzdan, kamu sağlığı açısından kamu yararına hizmet edecek nedenlerle ya da açık rızanızı alarak binişten veya inişten önce sağlık kontrolleri gerçekleştirebilir ya da sağlık verilerinizi toplayıp kullanabiliriz.

Seyahatiniz süresince örneğin sağlığınız ve fiziksel durumunuz ile ilgili herhangi bir olay meydana gelirse personelimiz bu olayla ilgili bazı bilgileri işleyebilir. Bu, sizin kendi sağlığınız veya güvenliğiniz için veya örneğin acil durum yardım hizmeti sağlayıcılarınınkiler gibi geçerli yönetmeliklere, kurallara ve kılavuzlara uyum sağlamak için gerekli olabilir.

Bazı havalimanlarında, erişim kontrolleri, güvenlik önlemleri ve güvenlik prosedürleri (check-in bagajının doğru yolcuyla eşleştirilmesi gibi) kapsamında, kimliğiniz biyometrik özellikler kullanılarak, örneğin yüz tanıma yoluyla doğrulanabilir. Bu kontrolleri veya prosedürleri gerçekleştiren harici kuruluştan normalde kimliğinizin doğrulandığına dair bir onay alırız (kimlik onayı). Aksi belirtilmediği takdirde, halihazırda elimizde bulunanlar dışında (biniş kartınızla ilgili bilgiler gibi) hakkınızda herhangi bir kişisel veri almayız. Biyometrik verileri (örneğin yüz görüntüsü) almayız. Biyometrik kimliği sağlayan harici kuruluş, biyometrik verilerinizin işlenmesi konusunda veri denetleyicisidir. Kişisel verilerinizin bu kuruluş tarafından işlenmesi hakkında daha fazla bilgi edinmek için lütfen ilgili kuruluşun gizlilik beyanına bakın. Kimlik onayı kullanma amaçlarımıza ilişkin daha fazla bilgi edinmek için lütfen 4.1 (H) bölümüne bakın.

Yasa gereği kimlik belgenizin bir kopyasını almamız gerekebilir (daha fazla bilgi için aşağıdaki 5.4 (A) bölümüne bakın).

Güvenlik bizim için son derece önemlidir. Bundan dolayı, bazı durumlarda, faaliyetlerimizi gerçekleştirdiğimiz binaların ve alanların içinde ve çevresinde, uçaklarımızın içinde ve havalimanlarının belirli yerlerinde CCTV kameraları kullanabiliriz (daha fazla bilgi için aşağıdaki 4.1 (H) bölümüne bakın).

(E) Kurumsal sık uçan yolcu programımıza dair bilgiler

Sadakat programımız Bluebiz’e üye olduğunuzda üyelik numaranızı, blue credit bakiyenizi, ödüllerinizi, avantajlarınızı, üyeliğinizin türü ile seviyesini ve üyeliğiniz ile ilgili diğer bilgileri toplar ve işleriz. Ayrıca blue credit kazandığınız veya harcadığınız işlemleri de kaydederiz. Diğerlerinin yanı sıra işlem türü (ör. uçuş), işlem tarihi, kazanılan veya kullanılan blue credit’ler ve satıcı (Air France, KLM ve Bluebiz ortağı) bilgilerini kaydederiz.

Size hizmetlerimizi sunmak veya tanıtmak için Flying Blue üyelik bilgilerinizi kullanabiliriz (aşağıdaki 4.1 bölümüne bakın). Flying Blue üyeliğiniz ile ilgili olarak kişisel verilerinizin toplanması hakkında daha fazla bilgi edinmek için lütfenFlying Blue gizlilik politikasınıinceleyin.

(F) Sizinle olan iletişimimiz

Bize e-posta gönderir, web sitemiz aracılığıyla bizimle sohbet eder veya sosyal medya kanallarımızdan biri üzerinden bizimle iletişime geçerseniz mesajlarınızı kaydederiz. Bizi aradığınız takdirde müşteri hizmetlerimiz sorularınızı ve şikayetlerinizi veritabanımıza kaydeder. Ayrıca telefon görüşmelerini eğitim amaçlı olarak ya da kimlik dolandırıcılığını önlemek için kaydedebiliriz. Örneğin haber bültenlerimizden birine, sadakat programlarımız kapsamında veya ortaklarımız için gönderdiğimiz haber bültenlerine abone olduğunuzda veya aboneliğinizi iptal ettiğinizde ya da rezervasyonunuzla ilgili bilgi veya uyarıları (biniş kartınız ve uçuş durumu güncellemeleri gibi) e-posta dışındaki kanallardan (örneğin WhatsApp, Messenger veya WeChat) almayı seçtiğinizde iletişim tercihlerinizi kaydederiz.

(G) Web sitelerimizi, mobil uygulamalarımızı veya diğer dijital hizmetlerimizi kullandığınızda topladığımız bilgiler

i. Web sitelerimizi ziyaret ettiğinizde, mobil uygulamalarımızı veya diğer herhangi bir dijital hizmetimizi (Uçak İçi Eğlence ve Uçak İçi WiFi dâhil) kullandığınızda IP adresinizi, tarayıcı türünüzü, işletim sisteminizi, gelinen web sitesini, internette gezinme davranışlarınızı ve uygulama kullanımınızı kaydedebiliriz. Bu bilgileri çerezler ve benzer teknolojiler aracılığıyla toplarız. Daha fazla bilgi için lütfençerez politikamızıokuyun. E-posta içerisindeki bağlantılar aracılığıyla internet sitelerimizi ziyaret ettiğinizde veya KLM hesabınıza ya da Flying Blue hesabınıza giriş yaptığınızda çerezler ve benzer teknolojiler aracılığıyla topladığımız bilgileri halihazırda elimizde bulunan size ait bilgilere ekleyebiliriz.

E-postalarımızı açtığınızda ya da bu e-postalarda herhangi bir bağlantıya tıkladığınızda otomatik bildirim alırız. Bu bilgiyi halihazırda elimizde olan size ait bilgiler ile birleştirebiliriz.

iii. Onayınız olursa konum verilerinizi de alabiliriz.

iv. Bize telefonunuzda bulunan fotoğraflar ve rehber gibi bazı verilere erişim onayı verebilirsiniz.

(H) Sosyal medya ve arama motoru platformları hakkında bilgiler

Ayarlarınıza bağlı olarak, sosyal ağ sağlayıcınızdan ve kullandığınız arama motoru platformundan bilgi alabiliriz. Örneğin, sosyal ağ hesaplarınızı kullanarak hizmetlerimizde oturum açarsanız iletişim bilgileriniz, ilgi alanlarınız ve kişileriniz de dahil olmak üzere sosyal ağ profili bilgilerinizi toplayabiliriz. Aynı zamanda Meta hayran sayfamızla bağlantılı ziyaretçi istatistiklerini Meta’dan alırız. KLM ve Meta, bu ziyaretçi istatistiklerinden müştereken sorumludur. Haklarınızı kullanmak istiyorsanız veya kişisel verilerinizin işlenmesiyle ilgili bir şikayetiniz varsa Meta veya KLM’nin Gizlilik Ofisi (aşağıdaki 8. bölüme bakın) ile iletişime geçebilirsiniz. Meta, haklarınızı kullanmanıza ve şikayetlerinize ilişkin taleplerinizi işleme alır. Gerekli olduğu durumlarda, taleplerinize ve şikayetlerinize yanıt verme konusunda Meta’ya destek oluruz. Sosyal ağ sağlayıcılarından ve arama motoru platformlarından aldığımız kişisel bilgiler ve ayarlarınızı değiştirme hakkında daha fazla bilgi edinmek için lütfen söz konusu tarafların web sitelerini ve gizlilik politikalarını inceleyin.

(I) Bizimle paylaşmayı seçtiğiniz bilgiler

İlgi alanlarınızı ve tercihlerinizi web sitemizde paylaşmanız, Facebook sayfamızda yorum yapmanız, müşteri anketi doldurmanız, bir yarışma için başvurmanız veya bir kampanyaya ya da etkinliğe kaydolmanız gibi durumlarda bizimle paylaştığınız bilgilerinizi toplayabilir ve kullanabiliriz. Rezervasyonunuz kapsamında bize kendiniz ile ilgili olarak vermiş olduğunuz ek bilgileri, örneğin özel istekleri veya ihtiyaçları da işleriz.

(J) Uygunsuz davranış ve hizmetlerimizin kötüye kullanılması

KLM, uçuş sırasında veya uçaklarımızdan birinde uygunsuz davranışta bulunan yolcuların listesini tutar. Diğer hususların yanı sıra güvenliği olumsuz etkilemek, kamu düzenini bozmak, yer hizmetleri personelimizi, ekibimizi ve yolcularımızı yaralamak veya mala zarar vermek uygunsuz davranışlar arasında sayılabilir. Bu liste amacıyla, yolcuların ismini, cinsiyetini, doğum tarihini, e-posta adresini, uçuş bilgilerini, görüşme raporunu (yani, çekişmeli yargılama sonucunu), olayın gerçeklere dayalı kısa açıklamasını ve davranışın ciddiyetini, uygulanan güvenlik önlemlerinin türünü ve süresini ve geçerliyse resmi raporun bir nüshasını işleriz. Bu verilerin sınırlı bir kısmını (isim ve soyisim, doğum tarihi ve uygulanan güvenlik önleminin süresi), iştirakimiz Transavia ile paylaşabiliriz (yukarıda yer alan 1’e ve 3. (G), 4.1’e de bakın). (G) ve aşağıdaki 5.3). Hizmetlerimizi (Flying Blue veya Bluebiz sadakat programlarımız dahil) suistimal eden yolcularımızın da listesini tutarız. Bu amaçla yolcuların ismini, doğum tarihini, bilet numarasını, olayın gerçeklere dayalı kısa açıklamasını ve suistimalin ciddiyetini işleriz. Daha fazla bilgi için aşağıda yer alan 4.1 (G) bölümüne bakın.

2.2 Özel nitelikli kişisel veriler

Irk ve etnik kökeni ortaya çıkaran veriler, din veya felsefi inançları ortaya çıkaran veriler, sağlık ile ilgili veriler ve ceza hukuku olaylarına ilişkin kişisel veriler gibi belli başlı kategorilerdeki kişisel veriler, yürürlükteki gizlilik yasalarına göre daha katı kurallara tabidir. Özel nitelikli kişisel verileri, yolculuğunuz sırasında tıbbi ihtiyaçlarınıza uygun yardımlar veya hizmetler sağlamak, taleplerinizi yerine getirmek, uçuş güvenliğini sağlamak veya yasal gerekliliklere uymak gibi nedenlerle toplar ve işleriz. Biyometrik veriler, daha katı kurallara tabidir. Ancak 2.1 (D) bölümünde açıklandığı üzere normal koşullarda biyometrik verilerinizi toplamaz ve kullanmayız. 

İşbu gizlilik beyanı, KLM Sağlık Hizmetleri tarafından size sunulan herhangi bir hizmet için geçerli değildir. KLM Sağlık Hizmetlerinin sunduğu hizmetler, bizim hizmetlerimizden ayrıdır. KLM Sağlık Hizmetlerinin kişisel verilerinizi nasıl işlediği hakkında daha fazla bilgi edinmek için lütfenKLM Sağlık Hizmetleri web sitesindeki gizlilik politikasınıokuyun. 2.3 16 yaşından küçük çocuklar Bir uçuş rezervasyonu yaparken veya bir hizmet veya ürün satın alırken bize çocuklarınız ile ilgili veriler sağladığınız zaman bu verileri toplarız. Refakatsiz çocuklar olması halinde, yalnızca ebeveyn(ler)inin veya yasal temsilci(ler)inin iletişim bilgilerini değil aynı zamanda kendilerini havalimanına bırakacak veya havalimanından alacak olan kişilerin de iletişim bilgilerini kaydederiz. 2.4 Belirli hizmetler, mobil uygulamalar, etkinlikler, yarışmalar veya kampanyalar Belirli hizmetler, mobil uygulamalar, etkinlikler, yarışmalar veya kampanyalar için bu gizlilik beyanında belirtilenlerden farklı türdeki verileri toplayabiliriz. İlgili hizmete, etkinliğe, yarışmaya ya da kampanyaya kaydolduğunuzda veya uygulamasını indirdiğinizde bu konuda sizi bilgilendiririz.

Yukarıda belirtilen kişisel veri kategorilerini aşağıdaki yollarla toplarız: (A) Bizimle paylaştığınız kişisel veriler Bizden uçuş rezervasyonu yaptığınızda, çevrimiçi hesap oluşturduğunuzda, sadakat programımız Bluebiz’e kaydolduğunuzda, sosyal medya üzerinden bizimle iletişime geçtiğinizde, müşteri anketi doldurduğunuzda, e-posta veya mobil bildirim almak için abone olduğunuzda, bir yarışmaya katılmak için başvuru yaptığınızda ya da etkinlik veya kampanyalarımızdan birine kaydolduğunuzda bu verileri toplarız. (B) Seyahat acenteniz, ortağımız olan havayolu şirketleri ve seyahatlerinizi kolaylaştıran diğer şirketlerden alınan kişisel veriler Bu verileri, belirtilen taraflardan, rezervasyonlarınızı ve yer ayırtma işlemlerinizi gerçekleştirmek, seyahatlerinizi ve satın alımlarınızı düzenlemek amacıyla alırız. Örneğin, bir seyahat acentesi veya çevrimiçi platform üzerinden online rezervasyon yaptığınızda tanımlayıcı verilerinizi, iletişim bilgilerinizi ve rezervasyon bilgilerinizi bu üçüncü taraflardan alırız. (C) Kurumsal sadakat programımıza katılan taraflardan alınan kişisel veriler Bluebiz kurumsal sadakat programı, KLM ve Air France tarafından sunulmaktadır (lütfen yukarıda yer alan “Biz kimiz” bölümüne bakın). Program, KLM ve Air France’ın yanı sıra havayolu sadakat ortaklarımızda blue credit biriktirmenize ve harcamanıza imkan sağlar. Bu doğrultuda Air France ve KLM, toplanan rezervasyon verilerini havayolu rezervasyon prosedürlerinin bir parçası olarak paylaşır (yukarıdaki 2.1 (C) bölümüne bakın). Kişisel verilerinizi de sadakat ortaklarımızla da paylaşırız. Örneğin, sadakat ortaklarımızdan birinden hizmet satın aldığınız takdirde ortaklarımız bakiyenizi güncelleyebilmemiz için kazandığınız Kredilerin bilgisini bizimle paylaşır. Havayolu sadakat ortaklarımızın listesineBluebiz internet sitesindenulaşabilirsiniz. Havayolu sadakat ortaklarımız, kişisel verilerinizin toplanmasından ve kullanılmasından bizden bağımsız olarak sorumludur. Kişisel verilerinizi nasıl işlediklerine dair daha fazla bilgiye kendi gizlilik politikalarından ulaşabilirsiniz. (D) Web sitemizi ya da mobil uygulamalarımızı kullandığınızda, çerezler ya da benzer teknolojiler kullanarak bilgi toplarız KLM, kendi çerezlerini ve üçüncü taraf çerezlerini kullanır. Daha fazla bilgi için lütfençerez politikamızıokuyun. (E) Sosyal ağları veya arama motoru platformlarını kullanıyorsanız, bu taraflardan da bilgi alabiliriz Daha fazla bilgi için lütfen yukarıda yer alan 2.1 (H) bölümüne bakın. (F) Uçakta emniyet ve güvenliği sağlamak için hükûmetten, devlet kurumlarından, havalimanından veya bağlı kuruluşlardan belirli bilgiler alırız KLM, Hollanda Devleti veya resmi kurumlar tarafından kara listeye alınan kişilerin isimlerini toplar. Örneğin, Amsterdam Schiphol Havalimanı'nda inen ve Hollanda Kraliyet Polis Şefliği tarafından yasa dışı uyuşturucu taşıdığı tespit edilen yolcuların adları bu kategoride yer alır. Daha fazla bilgi için aşağıda yer alan 4.1 (G) bölümüne bakın. Bazı havalimanlarında, geçerli erişim kontrolleri, güvenlik önlemleri ve güvenlik prosedürleri (check-in bagajının doğru yolcuyla eşleştirilmesi gibi) kapsamında, kimliğiniz biyometrik özellikler kullanılarak doğrulanabilir. Daha fazla bilgi için yukarıda yer alan 2 (D) bölümüne bakın. (G) Uygunsuz davranış sergilerseniz uçuş güvenliği için belirli bilgiler toplarız Bir uçuş öncesinde veya sırasında uygunsuz davranış sergilerseniz KLM, bir olay raporu düzenler. Rezervasyonunuz kapsamında halihazırda bize verilmiş bilgilere (örneğin, isim ve doğum tarihi) ek olarak bu rapor, olaya dahil olan ve/veya onu ele almakla görevli kişilerin verdiği bilgileri de içerebilir. Ayrıca yukarıdaki 2.1. (J) bölümüne bakın.

4.1. Kişisel verilerinizi kullanmamızın başlıca amaçları (A) Size hizmetlerimizi sunmak 2.1 (A) ila (G) maddelerinde açıklanan bilgileri rezervasyonlarınızı yönetmek ve seyahatlerinizi ve satın alımlarınızı ayarlamak için kullanırız. Örneğin, biletinizi hazırlamak için isminizi, pasaport numaranızı ve diğer kimlik bilgilerinizi kullanırız. Uçuş durumunuzdaki değişiklikler hakkında sizi bilgilendirmek için iletişim bilgilerinizi kullanırız.

Yer ayırtma işleminizdeki kişiler, Flying Blue sık uçan yolcu programımıza üyeyse uçuşları ve uçuş durumları ile ilgili değişiklikleri kendilerine bildirmek için iletişim bilgilerini kullanırız. Özgün tıbbi ihtiyaçlarınızla ilgili bilgiler gereklidir ve yalnızca uygun tıbbi hizmeti almanızı sağlayabilmek için kullanılacaktır. (B) Bluebiz sık uçan yolcu programımızı kolaylaştırmak için (C) Çevrimiçi hizmetlerimizi ve mobil uygulamalarımızı sunmak ve keyifli bir dijital deneyim sağlamak için i. Örneğin, uçuşunuza check-in yapmak için uygulamamızı kullandığınızda isminizi ve uçuş bilgilerinizi kullanırız. ii. Bazı çevrim içi hizmetlerimiz ve uygulamalarımız, size ilgi çekici en yakın yeri göstermek için konum bilginizi kullanır. iii. Size mümkün olan en iyi dijital deneyimi sunmak için dijital ortamı kullanımınızı analiz ederiz. Böylece en çok kullandığınız dijital kanal ya da cihaz üzerinden sizinle iletişimimizi şekillendiririz (2.1. (G) bölümüne bakın). iv. Web sitemizde rezervasyon işleminizi yarıda bırakırsanız size rezervasyon işleminize kaldığınız yerden devam edebileceğiniz bağlantıyı içeren bir e-posta göndeririz. Ortağımız Airtrade’in web sitesindeki işlemleri yarıda bırakmanız durumunda da benzer e-postalar alırsınız. Bu türden e-postaları ancak isteğiniz doğrultusunda veya bizden e-posta yoluyla güncellemeler ve özel teklifler almayı kabul ettiyseniz göndeririz (4.1 (E) bölümüne bakın). Bu türden e-postalara verdiğiniz onayları istediğiniz zaman e-postadaki abonelikten çık bağlantısına tıklayarak, hesabınızdaki (varsa) iletişim tercihlerinizi değiştirerek veya bizimle iletişime geçerek geri çekebilirsiniz (Aşağıdaki 8 “Haklarınız” bölümüne bakın). (D) İstatistiksel araştırma için i. Genel: Hizmetlerimizin, sık uçan yolcu programlarımızın, web sitelerimizin, mobil uygulamalarımızın ve sosyal medyanın kullanımına ilişkin genel eğilimleri, bunların yanı sıra müşterilerimizin, sık uçan yolcu programı üyelerinin ve kullanıcıların davranış ve tercihlerindeki eğilimleri araştırırız. Müşterilerimize daha iyi hizmetler ve teklifler geliştirmek, sık uçan yolcu programlarımızı geliştirmek, daha iyi müşteri hizmetleri sağlamak ve web sitelerimizin ve mobil uygulamalarımızın tasarım ve içeriğini geliştirmek için araştırma sonuçlarımızı kullanırız. ii. Veri kategorileri: Araştırmamızı gerçekleştirmek üzere 2.1 (A) ila (I) bölümlerinde belirtilen kişisel veri kategorilerinin yanı sıra Flying Blue üyesi olduğunuzda topladığımız kişisel verileri toplayabiliriz (Daha fazla bilgi içinFlying Blue gizlilik politikamızabakın). Araştırmalarımız için yalnızca "birleştirilmiş veri" veya "takma ad verilmiş veri" kullanırız. Bu veriler aracılığıyla doğrudan size ulaşılamaz çünkü tüm doğrudan tanımlayıcı unsurlar (isimler ve e-posta adresleri gibi) silinmiş ya da bir numarayla şifrelenmiştir. Yalnızca sınırlı sayıda çalışanın bu veri kümesine erişebilmesini sağlamak için gerekli önlemleri alırız. iii. Örneğin:Rezervasyon bilgilerini ve satın alınan ek hizmetlere (ekstra bagaj, bir üst sınıfta seyahat) dair verileri konu alan araştırmamız, uzun mesafe yolculuğu yapacak yolcuların ekstra ayak uzatma bölümü satın almaya daha meyilli olduğunu göstermektedir. Bu bilgiyi uzun mesafeli uçuşlarda ekstra ayak uzatma bölümünü daha öncelikli olarak sunmak için kullanabiliriz. iv. Yasal dayanak ve itiraz hakkı: kişisel verilerinizi yukarıda tarif edilen ((i) "Genel" bendine bakın) meşru menfaatlerimiz için toplar ve kullanırız. Kişisel verilerinizin istatistiksel araştırma için kullanılmasına dilediğiniz zaman itiraz etme hakkınız vardır (Aşağıdaki 8 “Haklarınız” bölümüne bakın). (E) Pazarlama amaçları i. Genel: Kişisel verilerinizi doğrudan pazarlama amaçları için kullanabiliriz. Bu paragrafta verilerinizi bu amaçlar için nasıl kullandığımızı açıklıyoruz. ii. Kanallar: Pazarlama amacıyla e-posta, mobil anlık bildirimler, kendi internet sitemiz veya uygulamalarımız ve üçüncü tarafların web siteleri ve uygulamaları, sosyal medya ve posta mektubu gibi çeşitli kanalları kullanırız. Örneğin: Rezervasyonla ilgili e-postalar: online rezervasyon yaptığınızda size rezervasyonunuzla ilgili birden fazla e-posta göndeririz (rezervasyon onayınız, check-in ve biniş hakkında bilgiler gibi). Bu e-postalar reklamlar ve size ve uçuşlarınıza özel olarak hazırlanmış teklifler içerir. Dilediğiniz zaman bu kişiselleştirilmiş reklam ve tekliflerin abonelik listesinden çıkabilirsiniz (aşağıdaki iv maddesine bakın). – KLM güncellemelerini ve tekliflerini içeren KLM’den gelen e-postalar: Bizde bir online rezervasyon yaptığınızda bizden, haber bültenimiz gibi ilgi alanlarınıza özel olarak hazırlanmış güncellemeleri ve teklifleri içeren e-postalar da alırsınız. Doğum gününüzde özel teklifler veya seyahat dönüşünüzü takiben birkaç ay içinde sıradaki geziniz için kişiselleştirilmiş teklifler sunmak gibi amaçlarla özel durumlarda bizden e-postalar alacaksınız. Rezervasyon işlemi sırasında ve daha sonra dilediğiniz zaman bu e-postaların aboneliğinden çıkabilirsiniz (aşağıdaki iv maddesine bakın). Bazı ülkelerde, sadece daha önceden abone olduysanız bu e-postaları alırsınız – KLM’den gelen ve üçüncü taraf güncellemelerini ve tekliflerini içeren e-postalar: LM’den gelen ve üçüncü taraf güncellemelerini ve tekliflerini içeren e-postalara abone olabilirsiniz. Bu e-postalar, kendi hizmetlerimizle ilgili tekliflerin yanı sıra ortağımız Booking.com’un otel teklifleri veya ortağımız Hertz’in araç kiralama seçenekleri gibi ortaklarımızdan gelen teklifleri de içerir. – Diğer iletişim kanallarından doğrudan gönderilen mesajlar: onayınız üzerine, kişiselleştirilmiş reklamlar ve size özel teklifler içeren mesajları size doğrudan göndermek amacıyla posta mektubu, mobil anlık bildirim veya sosyal kanallar (ör. Messenger, WhatsApp veya WeChat) gibi diğer iletişim kanallarını kullanırız. Ayrıca KLM uygulamasında KLM ortakları tarafından gönderilecek güncellemeleri ve teklifleri içeren anlık bildirimlere de abone olabilirsiniz. - Kendi web sitelerimizde ve uygulamalarımızda ve üçüncü taraf web sitelerinde ve uygulamalarında ilgili bilgileri ve kişiselleştirilmiş reklamları görüntülemek: çerez politikamıza bakın. Kişisel verilerinizi, artık sizinle ilgili olmayan reklamları size göndermemek için de kullanabiliriz. - Sosyal medya platformları aracılığıyla özel kitle hedefleme: kullandığınız sosyal medya platformları üzerinden kişiselleştirilmiş reklam ve teklifler almayı tercih edebilirsiniz. Çeşitli kanallar aracılığıyla ilgili bilgiler ve kişiselleştirilmiş reklamlar görüntülemek ve reklamlarımızın erişimini ve etkinliğini ölçmek için belirli tanımlayıcıları (e-posta adresiniz, telefon numaranız veya IP adresiniz gibi), üçüncü taraflarla paylaşabiliriz. Mümkün olduğunda, bu belirteçleri yalnız takma adlı ('karılmış') biçimde paylaşırız. Örneğin, pazarlama amaçları için Meta’nın Özel Hedef Kitle programını kullanıyoruz. Diğer hususlara ek olarak bu program, Facebook Messenger ve Instagram dahil olmak üzere Meta platformlarındaki haber akışınızda kişiselleştirilmiş reklamlar ve teklifler göstermemizi sağlar. Meta’ya yalnızca Meta’nın platformlarından birinde hesabınız olup olmadığını kontrol edebilmesi için tanımlayıcılar sağlıyoruz. Buna karşılık Meta, bize yalnızca reklam kampanyasının etkinliğiyle ilgili birleştirilmiş verileri sağlar. Bu veriler takip edilerek doğrudan size ulaşılamaz. Bu yolla kişisel verilerinizin güvende ve gizli kalmasını sağlamak için her türlü çabayı sergiliyoruz. Belirli bir reklam kampanyası için hedef kitlemizi belirlemek üzere rezervasyon bilgilerinizi ya da web sitelerimizi, uygulamalarımızı veya diğer dijital ortamları kullandığınızda topladığımız verileri kullanabiliriz. Buna ek olarak Meta, hakkınızda topladığı kişisel verileri benzer bir hedef kitle derlemek için kullanabilir. Bu, bize Meta üzerinden yeni bir hedef kitleye ulaşma imkanı tanır.Meta’nın verilerinizi kendi özel hedef kitle programı için nasıl kullandığıveMeta’nın gördüğünüz reklamları kişiselleştirmek için kullandığı bilgilerinizi nasıl kontrol edeceğinizkonusunda daha fazla bilgi edinin.Meta’nın gizlilik politikasınada göz atabilirsiniz. Diğer kanallar aracılığıyla ilgili bilgiler ve kişiselleştirilmiş reklamlar görüntülemek üzere diğer üçüncü tarafların sunduğu benzer programlara da katılabiliriz. Bunlar, diğer sosyal medya platformlarının (Twitter, LinkedIn ve Pinterest gibi) yanında arama motoru platformları (Google ve Microsoft Bing gibi) ve üçüncü taraf web sitelerinin (Partnerize, Skyscanner ve TripAdvisor gibi) sunduğu programları da içerebilir. Daha fazla bilgi edinmek için lütfen bu üçüncü taraflara ait gizlilik politikalarına bakın. Çeşitli kanallar aracılığıyla ilgili bilgiler ve kişiselleştirilmiş reklamlar göstermek için kullandığımız programlara sizi dâhil etmemizi istemiyorsanız onayınızı geri çekmek için lütfenKLMPrivacyOffice@klm.comadresine bir e-posta gönderin. Bu e-postayı gönderirken lütfen onayınızı geri çekmek istediğiniz e-posta adresini kullanın.

iii. Kişiselleştirilmiş teklifler: Reklamlarımızı ve tekliflerimizi mümkün olabildiğince sizi ilgilendiren hale getirmeyi hedefliyoruz. Bu amaçla, 2.1 (A) ila (I) ve 4.1 (C) (istatistiksel araştırma verileri) bölümlerinde belirtilen kişisel veri kategorilerini ve Flying Blue üyesi olduğunuz zaman topladığımız kişisel verileri analiz edebiliriz (Daha fazla bilgi içinFlying Blue gizlilik politikamızabakın). Bu analizin sonuçlarını, reklamları ve teklifleri kişiselleştirmek için kullanırız. Örneğin, onayladığınız takdirde bir seyahatten döndükten sonra rezervasyon geçmişinizi temel alarak sıradaki gezinize ilham vermek amacıyla size e-posta gönderebiliriz. Ayrıca, size üst sınıfa yükseltme veya ekstra bagaj indirimi sağlamak için rezervasyon geçmişinizi (ör. eğlence veya iş amaçlı seyahat, kabin sınıfı, varış noktası, Flying Blue üyelik durumu) kullanabiliriz. iv. Yasal dayanak ve itiraz hakkı: aksi belirtilmediği takdirde, kişisel verilerinizi işbu 4.1 (E) bölümü kapsamında açıklanan meşru menfaatlerimiz ve üçüncü tarafların çıkarları için toplar ve kullanırız. İlgili profil çıkarma faaliyetleri dâhil olmak üzere doğrudan pazarlama amaçları için verilerinizin kullanılmasına dair onayınızı dilediğiniz zaman geri çekme hakkınız vardır (aşağıdaki 8 “Haklarınız” bölümüne bakın). Abonelikten çıkma: Dilediğiniz aman kişiselleştirilmiş reklamlar ve teklifler alma aboneliğinden çıkabilirsiniz. Abonelikten nasıl çıkacağınızla ilgili açıklamaları aşağıda bulabilirsiniz. – E-postalar: Rezervasyonunuzla ilgili reklam ve teklif e-postalarımızın, KLM güncellemelerini ve tekliflerini içeren sık uçan yolcu programlarımız ile ilgili e-postalarımızın ve abone olduğunuz e-postaların aboneliğinden, bu e-postalardaki abonelikten çıkma bağlantısına tıklayarak istediğiniz zaman çıkabilirsiniz. Çoğu durumda hesabınızın iletişim tercihlerini değiştirerek de abonelikten çıkabilirsiniz. Aboneliğinizi iptal ettiğinizde sadece hizmetlerimizi kullanabilmek için gerekli olan e-postaları (rezervasyon onayı, e-bilet veya uçuş programınızdaki bir değişiklikle ilgili iletişim gibi) ve sık uçan yolcu programımıza katılmanız için gereken e-postaları (üyelere hoş geldiniz mesajı gibi) alırsınız. – Posta: Bizimle iletişime geçerek posta mektubu ile kişiselleştirilmiş reklamlar ve özel teklifler alma aboneliğinizi iptal edebilirsiniz (aşağıdaki 8 “Haklarınız” bölümüne bakın). – Diğer iletişim kanalları: kişiselleştirilmiş reklamları ve teklifleri mobil bildirimler yoluyla almayı tercih ettiyseniz akıllı telefon ayarlarınızı değiştirerek (mobil bildirimler için) abonelikten çıkabilirsiniz. Sosyal kanallar (Messenger, WhatsApp, WeChat gibi) üzerinden kişiselleştirilmiş reklamlar ve teklifler alma aboneliğinden nasıl çıkacağınız hakkında daha fazla bilgi için sosyal medya platformunun web sitesini ziyaret edin. – Gizlilik Ofislerimizle İletişime Geçin: reklam ve teklif içeren mesaj aboneliğinden çıkmak için bizimle istediğiniz zaman iletişime geçebilirsiniz (aşağıda yer alan 8 "Haklarınız" bölümüne bakın).

(F) Sizinle iletişime geçmek Hizmetlerimiz veya sık uçan yolcu programımız hakkında sizinle iletişime geçmek, sorularınızı cevaplamak ya da şikayetlerinizi yanıtlamak için iletişim bilgilerinizi kullanırız. 

(G) Uygunsuz davranan veya hizmetlerimizi kötüye kullanan yolcular i. Genel: KLM, uygunsuz davranmış veya hizmetlerimizi kötüye kullanmış olan yolcuların listelerini tutar (yukarıdaki 2.1 (J) bölümüne bakın). Davranışın ciddiyetine bağlı olarak KLM, (i) bu yolcuların uçağa kabulü için üç yıl süreyle ek koşullar getirebilir veya (ii) bu yolcuları beş yıl süreyle (prensipte) uçağa kabul etmeyebilir. Ağırlaştırıcı sebeplerin var olması durumunda (tekrarlayan uygunsuz davranış) KLM, bir yolcuyu, beş yılı aşkın süreyle reddetmeye karar verebilir. Çok ciddi durumlarda KLM, bir yolcuyu kalıcı olarak reddetmeye dahi karar verebilir. Çocuklarla ilgili bu özel bilgileri işlemek için farklı yönergeler uyguluyoruz. Uygunsuz davranış sergileyen 15 yaş altındaki çocuklar listeye kaydedilmez. KLM, 15 veya 16 yaşındaki çocukların kabulü için en fazla bir yıl süreyle koşullar getirebilir. Beş yıl veya daha uzun süre için reddedilen yolculara listeye alınmış oldukları, bu listeye alınma nedenleri, kendilerine hangi güvenlik tedbirlerinin uygulanacağı, bu tedbirlerin ne kadar süreyle geçerli olacağı ve bu listeye alınmayla ilgili şikâyet veya itirazlarını nereye iletebilecekleri hakkında bilgiler şahsen (mümkünse e-posta yoluyla) verilecektir. Bu verilere erişme veya bunları düzeltme ile ilgili daha fazla bilgiye aşağıdaki 8 “Haklarınız” bölümünden ulaşılabilir. ii. Yasa dışı uyuşturucular: KLM, Amsterdam Schiphol Havalimanı’nda inmiş ve Hollanda Kraliyet Polis Şefliği tarafından yasa dışı uyuşturucu taşıdığı anlaşılmış olan yolcuların isimlerini Hollanda Devleti’nden alır. KLM, Schiphol’den Surinam, Aruba, Bonaire, St. Maarten veya Curaçao yönüne ve bu ülkelerden Amsterdam Schiphol Havalimanı yönüne direkt uçuşlarda, bu kişilerle 3 yıl boyunca nakil anlaşması yapmayı reddedebilir. Bu veriye erişim veya düzeltme yetkisi almak için talebinizi yazılı olarak PO Box 90615, 2509 LP Lahey, Hollanda adresi üzerinden Hollanda Kraliyet Polis Şefliği’ne iletebilirsiniz. Aruba, Curaçao, Sint-Maarten, Surinam veya Venezuela’da ikamet ediyorsanız yazılı talebinize pasaportunuzun fotokopisini eklemeniz gerekir. 

(H) İş faaliyetlerimizi yerine getirmek veya yasal yükümlülüklere uymak için Hizmetler sağlamak için kişisel verilerinizi yukarıda 2. bölümde açıklandığı şekilde toplarız, kullanırız ve saklarız. Buna uçuşların gerçekleştirilmesi, uçuş güvenliğinin ve emniyetinin sağlanması ve kayıtlarımızın tutulması dâhildir.

Bazı durumlarda CCTV sistemini kullanırız. Bunu yapmamızdaki amaç, diğer sebeplerin yanı sıra, çalışanlarımız için güvenli bir çalışma ortamı sağlamak, yolcuların ve KLM’nin mallarını korumak ve hırsızlık veya dolandırıcılık gibi istenmeyen faaliyetleri önlemek ve tespit etmektir.

Rezervasyon bilgileri ve içerdiği veriler temelinde, KLM Genel Taşıma Koşullarına uygun şekilde, varış noktasındaki olası kabul kısıtlamalarını dikkate alarak yolcuları uçuşa kabul edemememize neden olan sebepler bulunup bulunmadığını kontrol ederiz. Bu kontrollerde kısmen otomatik bir süreç kullanılmaktadır. Bir yolcunun kabul edilmemesi ile ilgili kararı her zaman bir çalışan verir ve bu karar planlanmış seyahatiniz ile ilgili sonuçlara yol açtığı takdirde bu konu ile ilgili olarak bizden bir mesaj alırsınız.

Ayrıca iş operasyonlarımızı geliştirmek için verilerinizi işleriz. Örneğin, müşteri hizmetleri personelimizi eğitmek için telefon görüşmesi kayıtlarını kullanırız (bkz. 2.1 (F)).

Bunun yanı sıra, kişisel verilerinizi yasal ve vergi yükümlülüklerimize uymak ve dolandırıcılığı önleme ve kontrol etme ve uyuşmazlık çözümü amacıyla işleriz. Dolandırıcılık veya hizmetlerimizin kötüye kullanılması söz konusu olduğunda, kişisel verilerinizi şirket içindeki dolandırıcılık kontrol ve uyarı sistemlerimize girebiliriz (yukarıdaki 4.1 (G) bölümüne bakın). 4.2 Belirli hizmetler, uygulamalar, etkinlikler, yarışmalar veya kampanyalar Belirli hizmetler, uygulamalar, etkinlikler, yarışmalar veya kampanyalar için, bu gizlilik beyanında belirtilenlerden farklı amaçlarla kişisel verilerinizi kullanabiliriz. İlgili hizmete, etkinliğe, yarışmaya ya da kampanyaya kaydolduğunuzda veya ilgili uygulamayı indirdiğinizde bu amaçlar konusunda sizi bilgilendiririz. 4.3 Yasal dayanak Kişisel verilerinizi, yalnızca işlemek için yasal dayanağımız varsa işleriz. Çoğu durumda kişisel verilerinizi rezervasyonunuzu almak, uçuşunuzu ya da satın alımlarınızı düzenlemek, sık uçan yolcu programımıza katılımınızı kolaylaştırmak ya da sorularınızı yanıtlamak için kullanmamız gerekir (Yukarıdaki 4.1 (A), (B) ve (G) bölümlerine bakın). Bu durumlarda, verilerinizin işlenmesinin yasal dayanağı “bir sözleşmenin ifası için gerekli” olmasıdır. Kişisel verilerinizin toplanmasına ve kullanılmasına onay vermiş olmanız durumunda (bu onayı dilediğiniz zaman geri çekebilirsiniz, aşağıdaki 8 “Haklarınız” bölümüne bakın), verilerinizi bu onaya dayanarak toplarız ve kullanırız. Bazı durumlarda, bizim veya üçüncü tarafların meşru bir çıkarı olduğu takdirde kişisel verilerinizi kullanabiliriz. Her zaman şu çıkarların tümünü dikkatle değerlendiririz: sizin çıkarlarınız, diğer kişilerin çıkarları ve KLM’nin çıkarları. Meşru menfaatimize dayanarak, örneğin uçuş güvenliği, emniyet, istatistiksel araştırma veya doğrudan pazarlama amaçları için veya kişiselleştirilmiş indirimler ve teklifler sunmak üzere verilerinizi toplarız ve kullanırız (daha fazla bilgi için yukarıdaki 4.1 (C), (D), (E), (G) ve (H) bölümlerine bakın). Örneğin, göçmenlik formalitelerini yerine getirmek için verilerinizi toplamak ve kullanmak üzere yasal bir yükümlülüğümüz olabilir (4.1 (H) bölümlerine bakın). Sizinle yaptığımız sözleşmeyi ifa etmek veya yasal bir yükümlülüğe uymak için ihtiyaç duyduğumuz kişisel verileri sağlamayı reddederseniz bizden talep ettiğiniz tüm hizmetleri sağlayamayabiliriz. Sonuç olarak uçuşunuzu iptal etmemiz gerekebilir veya tarafınızca istenen ek hizmetleri size sunamayabiliriz. Eksik veya yanlış bilgi verdiyseniz uçağa almama veya yabancı bir bölgeye giriş izni vermeme hususlarında size yaptırım uygulamak zorunda kalabiliriz.

5.1. Genel Aşağıdaki durumlarda kişisel verilerinizi üçüncü taraflarla paylaşabiliriz: (A) Rezervasyonlarınızı ve seyahatlerinizi kolaylaştırmak için Rezervasyonlarınızı yönetmek ve seyahatlerinizi ve satın almalarınızı düzenlemek amacıyla, genellikle, seyahatinizi kolaylaştırmaları için bu sürece dahil olan ortak havayollarımız, havalimanı operatörleri ve diğer şirketlerle kişisel verilerinizi paylaşmamız gerekir (yukarıdaki 3.1 (B) “Verilerinizi nasıl topluyoruz” bölümüne bakın). Size daha sorunsuz bir seyahat deneyimi sunmak için SkyTeam ve SkyTeam Alliance üyeleriyle de verilerinizin alışverişini yaparız (yukarıdaki 1’e bakın). (B) Bluebiz kurumsal sık uçan yolcu programımız için Daha fazla bilgi için “Biz kimiz” ve “Verilerinizi nasıl topluyoruz” bölümündeki 3.1 (C) maddesine bakın. (C) Kurumsal hesaplar hakkında İşvereninizin kurumsal hesabı üzerinden bir online rezervasyon yaparsanız bilet fiyatı, seyahat tarihleri ve varış noktanız gibi belirli rezervasyon ayrıntılarına işvereniniz tarafından erişilebilir. İşvereniniz kişisel verilerinizi nasıl topladığından ve kullandığından bağımsız şekilde sorumludur ve sizi bu konuda bilgilendirir. (D) Destek ya da ek hizmetler için Size hizmetlerimizi sunabilmek için BT sağlayıcılar, sosyal medya sağlayıcıları, pazarlama ajansları ve görüntüleme hizmeti sağlayıcıları gibi üçüncü tarafların destek ve ek hizmetlerinden yararlanırız. Bunlar gibi tüm üçüncü tarafların, kişisel verilerinizi yeterli ölçüde korumaları ve bu verileri yalnızca bizim talimatlarımız doğrultusunda kullanmaları gerekir. Air France-KLM grubu, iş operasyonlarını merkezi bir veri tabanı ve sistemi üzerinden gerçekleştirir. Bu merkezi veri tabanları ve sistemler bir grup şirketi tarafından diğer grup şirketleri için barındırılabilir veya yönetilebilir. Buna ek olarak, verimlilik amaçları doğrultusunda bazı operasyonel işlevler bir grup şirketi tarafından diğer grup şirketleri için yürütülebilir. Bu da grup şirketlerimizin bu amaçlar için kişisel verilerinize erişebileceği anlamına gelir. Grup şirketlerimiz kişisel verilerinizi yalnızca ilgili iş amaçlarının gerektirdiği şekilde ve bu gizlilik beyanına uygun olarak işleyebilir. (E) Ödeme hizmetleri hakkında Seyahat ve satın alımlarınızdaki ödemeleri işlemek amacıyla, ödeme hizmetleri sunan üçüncü taraflarla çalışabiliriz. Çoğu durumda bu ödeme hizmeti sağlayıcıları aynı zamanda dolandırıcılık denetimi de yapar. Kişisel verilerinizin işlenmesi ile ilgili daha fazla bilgi için bu hizmetlerin sunan tarafların gizlilik politikalarına bakın. (F) Sosyal medya platformlarından kişiye özel pazarlama Daha fazla bilgi için, “Verilerinizi kullanma amaçlarımız” bölümündeki 4.1 (E) bölümüne bakın. (G) Ortaklarımızın hizmetlerini seyahatinize göre şekillendirebilmesi için Kişisel olmayan bilgilerinizi (varış noktası, seyahat tarihi ve yolculuk süresi) ek hizmetler (otel konaklamaları  ve araç kiralama hizmetleri gibi) sağlayan ortaklarımızla paylaşırız. Böylece size yolculuğunuza göre şekillendirilmiş teklifler sunabilirler. Bu iş ortaklarının kişisel verilerinizi işlemesiyle ilgili daha fazla bilgi edinmek için bunların gizlilik politikalarına bakın. 5.2. Belirli hizmetler, uygulamalar, etkinlikler, yarışmalar veya kampanyalar Bir ortakla iş birliği içinde kampanya veya etkinlik düzenlememiz ya da hizmetlerini kendi uygulamalarımıza entegre etmemiz gibi durumlarda belirli hizmetler, uygulamalar, etkinlikler, yarışmalar veya kampanyalar için verilerinizi bu gizlilik beyanında belirtilenlerden başka üçüncü taraflarla paylaşabiliriz. İlgili hizmete, etkinliğe, yarışmaya ya da kampanyaya kaydolduğunuzda veya uygulamasını indirdiğinizde bu konuda sizi bilgilendiririz. 5.3. Transavia ile veri alışverişi

Havayolları uçuş güvenliğini garanti etme yükümlülüğüne sahiptir. KLM, bu amaçla, belirli (gerekli) güvenlik önlemleri alır. Örneğin, KLM, yerde veya uçakta uygunsuz davranışta bulunan yolcuların listesini tutar (yukarıda yer alan 2.1. (J) ve 4.2 (G) bölümlerine bakın). Bu listeye göre KLM, (i) bu yolcuların uçağa kabulü için üç yıl süreyle ek koşullar getirebilir veya (ii) bu yolcuları beş yıl süreyle uçağa kabul etmeyebilir. KLM'nin iştiraki Transavia da benzer bir liste tutar. Alınan dahili güvenlik önlemlerinin kapsamını artırmak amacıyla KLM ve Transavia, uçağa kabul edilmemesine karar verilen yolcuların kişisel bilgilerini paylaşır (yukarıda yer alan 4.1. (G) bölümüne bakın). KLM tarafından reddedilen bir kişinin, Transavia uçuşları için uçağa alınması da reddedilir (ve tersi de geçerlidir). Uygunsuz davranış sergilediyseniz ve bu, listeye kaydedilmenize yol açtıysa uygunsuz davranışın gerçekleştiği havayolu tarafından şahsen bilgilendirilirsiniz.

5.4 Devlet kurumları (A) Genel Başka bir ülkeye seyahatiniz öncesinde kişisel verilerinizi toplamak ve bunları seyahat güzergahınızdaki ülkelerdeki devlet kurumlarıyla paylaşmak, yasal zorunluluğumuz olabilir. Örneğin, tanımlayıcı verileriniz ile rezervasyon ve seyahat bilgilerinizi sınır kontrolü, göç yönetmelikleri, bir ülkeye giriş ya da terörizmle veya diğer ağır suçlarla mücadele amaçları doğrultusunda toplamamız ve işlememiz hukuki olarak zorunlu olabilir (Aşağıdaki 5.4 (B) bölümüne bakın). Belirli ülkelerden çıkış yapıyorsanız, bazı durumlarda, talep edilmesi üzerine pasaportunuzun bir kopyasını alıp Hollanda hükümetine vermek gibi bir yasal zorunluluğumuz vardır. Ayrıca kamu sağlığı amaçları doğrultusunda hukuki olarak sağlık verilerinizi seyahat güzergahınızdaki ülkelerdeki resmi kurumlarla paylaşmak zorunda olabiliriz (Yukarıdaki 2.1 (D) bölümüne bakın). Son olarak, yolcularımızın, çalışanlarımızın veya mallarımızın güvenliğini sağlamak için gerekli olması veya kanunen zorunlu olması durumunda CCTV kayıtlarını yetkili makamlarla paylaşırız (yukarıdaki 4.1. (H) bölümüne bakın). (B) PNR ve API verileri i. Genel: Avrupa’da ve yerel olarak yürürlükte olan yasalar ve yönetmelikler gereğince, PNR ve API verilerini belirli devlet kurumlarıyla paylaşmamız gerekir.

ii. PNR (Kayıtlı Yolcu Adı) verileri: Bunlar, rezervasyonunuzu işlemek ve uçuşunuzu gerçekleştirmek amacıyla sizden topladığımız adınızı ve iletişim bilgilerinizi, rezervasyon numaranızı ve rezervasyon tarihinizi, seyahat ve bilet bilgilerinizi (seyahat tarihleri ve güzergahı, uçuş numarası ve bilet numarası gibi), ödeme bilgilerinizi, seyahat durumunuzla ilgili bilgileri (check-in veya no-show bilgileri), koltuk bilgilerinizi, bagaj bilgilerinizi ve Flying Blue numaranızı içeren verilerdir. 2016/681 sayılı Avrupa Direktifi ve geçerli yerel yasalar ile yönetmelikler, PNR verilerinizi belirli devlet kurumlarına sağlamamızı gerektirmektedir. Örneğin, Hollanda’ya veya Hollanda’dan başka bir ülkeye (hem AB içinde hem de dışında) yapılan her uçuş için, yolcuların PNR verilerini Hollanda Yolcu Bilgi Birimine (burayabakın) ve uçuşun kalktığı veya varış noktası olan AB ülkesine sağlamamız gerekmektedir. Dolayısıyla PNR verilerinizin aktarılacağı yabancı Yolcu Bilgi Birimi seyahat güzergâhınıza bağlıdır. Tüm AB Yolcu Bilgi Birimi adlarının olduğu listeyiburadabulabilirsiniz. Hollanda’dan AB dışındaki bir ülkeye ve AB dışından Hollanda’ya yapılan uçuşlar için Hollanda Gümrüğüne de yolcuların PNR verilerini sağlıyoruz.

iii. API (Gelişmiş Yolcu Bilgileri) verileri: Bunlar cinsiyetiniz, doğum tarihiniz ve uyruğunuz, seyahat belgenizin niteliği, numarası, düzenlenme tarihi ve yeri ve son kullanma tarihi, uçuşunuzun numarası, seyahat tarihleri ve güzergahı ve rezervasyon numarasını gibi verileri içeren siz, seyahat belgeniz, uçuşunuz ve rezervasyonunuzla ilgili bilgilerdir. AB veya Schengenbölgesidışındaki bir ülkeden Hollanda’ya yapılan her uçuş ile ilgili olarak, 2004/82 sayılı Avrupa Yönetmeliği ve yürürlükteki yerel yasa ve yönetmelikler uyarınca API verilerini Hollanda Kraliyet Polis Şefliğine (API merkezine) sağlamakla yükümlüyüz. iv. Ülke detayları:  - Fransa: Fransız İç Güvenlik Kanunu’nun L 237 -7 Maddesi uyarınca, 3 Ağustos 2018 tarihli 2018/714 sayılı Kararname ile tadil edilmiş olan 26 Eylül 2014 tarihli 2014-1095 sayılı Kararnamede tanımlanan amaçlar doğrultusunda ve buradaki koşullara tabi olmak üzere KLM’nin rezervasyon, check-in ve biniş verilerini (API/PNR) Fransız ulusal kamu hizmetlerine ve yetkili makamlara iletmesi gerekebilir. 5.5. Üçüncü taraf web siteleri Web sitelerimiz ve mobil uygulamalarımız üçüncü taraf web sitelerine bağlantılar içerir. Bu bağlantıları takip ederseniz web sitelerimizden ya da mobil uygulamalarımızdan çıkmış olursunuz. İşbu gizlilik beyanı üçüncü taraf web sitelerinde geçerli değildir. Kişisel verilerinizi nasıl kullandıklarıyla ilgili daha fazla bilgi için lütfen bu sitelerin (varsa) gizlilik politikalarını ve/veya çerez politikalarını inceleyin.

6.1 Güvenlik (A) Taahhüdümüz Kişisel verilerinizin güvenlik ve gizliliğini sağlamak en önemli önceliğimizdir. Kişisel verilerinizin niteliği ve işlemenin riskleri dikkate alınarak uygun bir güvenlik düzeyi sağlamak, özellikle de bu verilerin herhangi bir kazara veya yasa dışı imha, kayıp, değişiklik, açıklama, ihlal veya yetkisiz erişime maruz kalmasını engellemek amacıyla uygun tüm teknik ve organizasyonel önlemleri, yürürlükteki yasal hükümler (özellikle Genel Veri Koruma Yönetmeliği’nin (GDPR) 32. maddesi) doğrultusunda tesis etmiş bulunmaktayız. (B) Aldığımız güvenlik önlemleri i. Bankacılık işlemleri: PCI Güvenlik Standartları Konseyi (PCI SSC) tarafından yayınlanan Ödeme Kartı Endüstrisi için Veri Güvenliği Standardı’na (PCI DSS standardı) uymakla yükümlüyüz. Bu standart, ödeme araçlarının hileli kullanımını azaltmak için kart sahibi bilgileri üzerindeki kontrolü artırmak için oluşturulmuştur. Tüm KLM hizmet sağlayıcılar, PCI DSS standardına uymak için banka kartı verisi işlemekle yükümlüdür. İnternet üzerinden bilgi hırsızlığıyla mücadele etmek için çaba gösteririz. Örneğin bu nedenle, banka kartınızın kaybolması veya çalınması durumunda sizi korumak için hileli ödemeleri tespit eden bir araç kullanırız. ii. Organizasyonel önlemler: Çalışanlarımızın farkındalığını ve hesap verebilirliğini güçlendirmek için çeşitli organizasyonel önlemler uygulamakta ve bu önlemleri sürdürmekteyiz. Hem farkındalığı artırmak hem iyi uygulamaların ve güvenlik standartlarının paylaşılmasını desteklemek için tesis ettiğimiz programlarımız mevcuttur. Bu kapsamda bilgi güvenliği zorluklarına ve gizlilik korumaya ilişkin çok sayıda belge çalışanlarımızın kullanımına sunulmuştur. iii. Teknik önlemler: we strictly control physical and logical access to internal servers hosting or processing your personal data. We protect our network with state-of-the-art hardware devices (Firewall, IDS, DLP etc.) as well as architectures (including secure protocols such as TLS 1.2) in order to prevent and limit the risk of cybercrime. (C) Güvenlik sistemlerimizin gelişimi Uygun bir güvenlik düzeyini muhafaza etmek için en iyi standartlara (özellikle ISO 27000 standartlar ailesi) dayalı dahili süreçlerimiz mevcuttur. Mümkün olan en üst düzey korumayı sağlamak için özel uzmanlardan faydalanırız. Bu bağlamda NCSC (Ulusal Siber Güvenlik Merkezi) ile ayrıcalıklı bir ilişkimiz mevcuttur. 

(D) Kendinizi nasıl koruyabilirsiniz? Kişisel veri güvenliği ve gizliliği herkesin en iyi uygulamalarına dayanır. Rezervasyon yaptığınızda tarafınıza dosya referansları gönderilecektir. Bu rezervasyon referansları her zaman gizli tutulmalıdır. Bunların diğer yolcularla paylaşılması, sistemlerimiz veya seyahatinizin sağlanması sürecine dahil olan üçüncü tarafların (ör. seyahat acenteleri veya çevrimiçi arama ve rezervasyon siteleri) sistemleri aracılığıyla rezervasyon bilgilerinize erişim sağlamalarına neden olur. Başkalarıyla seyahat ediyor ve kişisel bilgilerinizin kendilerine açıklanmasını istemiyorsanız ayrı rezervasyonlar yapmanızı öneririz. Ayrıca sunucularımıza erişmek için kullandığınız şifreleri üçüncü taraflarla paylaşmamanızı, profilinizin ve sosyal hesabınızın oturumunu sistematik olarak kapatmanızı (özellikle bağlantılı hesaplar durumunda) ve özellikle internete herkese açık bir bilgisayardan erişim sağlıyorsanız oturumunuzun sonunda tarayıcı pencerenizi kapatmanızı tavsiye ederiz. Bu, diğer kullanıcıların kişisel verilerinize erişmesini engelleyecektir. Hesabınızın ele geçirilme riskinden kaçınmak için kullandığınız her çevrimiçi hizmet için farklı parolalar kullanmanızı öneririz. Verilerinizin tarafımızca yönetilmeyen bir platformda çalınmasından sorumlu tutulamayız. Ayrıca, KLM tarafından verilen ve kişisel verilerinizi (biniş kartınız, bilet numaranız, vb.) veya seyahatinizle ilgili diğer bilgileri içeren belgeleri üçüncü taraflara dağıtmamanızı veya bunları sosyal ağlarda yayınlamamanızı şiddetle tavsiye ederiz. Bu belgeleri sosyal medya üzerinden yayınlamaya karar verirseniz ilgili üçüncü taraf sosyal ağlar için geçerli genel kullanım koşulları, bilgi güvenliği uygulamaları ve gizlilik politikalarına başvurmak ve bunları anlamaktan siz sorumlu olursunuz. Verilerin bu platformlarda nasıl işlendiğinden, saklandığından veya açıklandığından sorumlu tutulamayız. BT güvenlik önlemlerimiz hakkında daha fazla bilgi için lütfen BT güvenlik portalımıza başvurun. (E) Güvenlik olaylarının yönetimi “Sıfır risk” mümkün değildir ve uygun olarak kabul edilen tüm güvenlik önlemlerini uygulasak dahi öngörülemeyen durumlar söz konusu olabilir. Güvenlik olaylarını mümkün olan en iyi koşullarda yönetmek için belirli prosedürlerimiz ve kaynaklarımız mevcuttur. Ayrıca kişisel verilerinizin kazara veya yasa dışı imhası, kaybı, değiştirilmesi, açıklanması veya verilere yetkisiz erişime neden olacak güvenlik ihlallerini değerlendirmek, yetkili denetim makamına yürürlükteki yasanın öngördüğü süre içinde bildirimde bulunmak ve bir ihlalin hak ve özgürlükleriniz açısından yüksek risk oluşturması söz konusu olduğunda sizi uyarmak için özel bir prosedür tesis etmiş bulunmaktayız. Testler, güvenlik kurulumlarının işlevselliğini ve sağlanan prosedürler ve cihazların yeterliliğini doğrulamak için periyodik olarak gerçekleştirilmektedir. 6.2 Saklama 

Kişisel verileri gerekenden daha uzun süre saklamayız. Kişisel verilerin ne kadar süre saklandığı, kişisel verilerin hangi amaçlarla işlendiğine ve yürürlükteki yasal saklama süresine bağlıdır.

7.1 Bu gizlilik beyanında açıklanan işleme faaliyetlerle ilgili olarak KLM, kişisel verilerinizi Avrupa Ekonomik Alanı dışındaki ülkeler dâhil olmak üzere yaşadığınız ülke dışındaki ülkelere transfer edebilir. Hizmetlerimizin niteliği sık olarak, kişisel verilerinizin aktarılmasını gerektirir: örneğin, rezervasyonlarınızı işleyen ve seyahatinizi düzenleyen varış noktanızdaki havalimanı işletmecilerine ve diğer şirketlere. Uçuş yaptığımız varış noktalarını ve bu nedenle de kişisel verilerinizi aktarabileceğimiz ülkeleri web sitemizdeki “Uçuş Durumu” bölümünün altında bulabilirsiniz.

Ayrıca, grup şirketlerimiz, ortak havayolları ve hizmet sağlayıcılar dâhil olmak üzere 5.1. (D) maddesinde ve sonrasında belirtilen üçüncü taraflar, çalışmalarını başka bir ülkeden gerçekleştirebilirler. Bu durum, söz konusu üçüncü tarafların hizmetlerini gerçekleştirdikleri ülkelere kişisel verilerinizi aktarabileceğimiz anlamına gelir.

KLM Gizlilik Ofisi ile iletişime geçerek hizmet sağlayıcılarımızın hangi ülkelerde bulunduğu ve kişisel verilerinizi hangi ülkelere aktardığımız ile ilgili daha fazla bilgi edinebilirsiniz (aşağıdaki 8 “Haklarınız” bölümüne bakın).

7.2. Kişisel verilerinizi transfer ettiğimiz Avrupa Ekonomik Bölgesi dışındaki ülkelerin yasaları her zaman aynı düzeyde kişisel veri koruması sağlamayabilir. Bu nedenle uygun bir düzeyde koruma sağlamak için önlemler alırız. GDPR’nin 45. maddesi uyarınca kişisel verilerinizin aktarılacağı ülkenin yeterliliğine ilişkin Avrupa Komisyonu tarafından herhangi bir karar alınmamışsa (yeterliliğe ilişkin güncel kararları bulabileceğiniz Avrupa Komisyonu web sitesi), KLM, kişisel verilerin uluslararası aktarımı ile ilgili gereklilikleri yerine getirmek amacıyla uygun güvenlik önlemlerinin alınmasını sağlar. KLM genellikle, kişisel verilerin Avrupa Ekonomik Alanı dışındaki ülkelere aktarılması ile ilgili olarak Avrupa Komisyonu tarafından AVG'nin 46(2)(c) maddesi kapsamında onaylanan standart sözleşme maddelerini uygun güvenlik önlemleri olarak kullanır. Standart sözleşme maddeleri ile ilgili daha fazla bilgi edinmek için lütfen Avrupa Komisyonu’nunUygulama Kararı’na bakın. KLM’in sağladığı uygun güvenlik önlemleri ile ilgili daha fazla bilgi için lütfen KLM Gizlilik Ofisi ile iletişime geçin (aşağıdaki 8 “Haklarınız” bölümüne bakın).

7.3. Seyahat güzergahınızdaki ülkelerin devlet kurumlarına kişisel bilgilerinizi aktarmak zorunda kalabiliriz (Yukarıdaki 5.4 bölümüne bakın).

8.1. Yürürlükteki veri koruma kanunları kapsamında sahip olduğunuz hakları öğrenmek için Gizlilik Ofisimizle (Aşağıdaki 8.5 maddesine bakın) iletişime geçebilirsiniz. Bu haklar arasında (A) verilerinize erişim, (B) verilerinizi düzeltme, (C) verilerinizi silme, (D) verilerinizin işlenmesini sınırlandırma, (E) verilerin taşınabilirliği ve (F) işlemeye itiraz etme hakkı bulunmaktadır. Bu hakları aşağıda daha ayrıntılı olarak açılıyoruz. Talebinizi yerine getiremeyeceğimiz veya tam olarak yerine getiremeyeceğimiz durumlar olabileceğini lütfen unutmayın. Daha fazla bilgi için aşağıdaki 8.3 bölümüne bakın. (A) Erişim hakkı Kişisel verilerinizi toplayıp toplamadığımızı veya kullanıp kullanmadığımızı bize sorabilir ve işliyorsak o verilerin kopyasına erişim isteyebilirsiniz. (B) Düzeltme hakkı Verilerinizin yanlış veya eksik olması durumunda düzeltilmesini sağlama hakkınız vardır. İsteğiniz üzerine hakkınızdaki doğru olmayan kişisel verileri düzeltir ve işleme amaçlarını dikkate alarak eksik kişisel verileri tamamlarız. Bu, bir ek beyanın sunulmasını içerebilir. (C) Verilerinizi silme hakkı Kişisel verilerinizi sildirme hakkınız vardır. Bu, verilerinizi sileceğimiz anlamına gelir. Kişisel verilerinizin silinmesi, ancak hukuken öngörülmüş ve GDPR’ın 17. maddesi kapsamında sıralanmış belirli durumlarda gerçekleşir. Bunlara kişisel verilerinizin esasen işlendiği amaçlar doğrultusunda artık gerekli olmadığı durumlar ve verilerinizin yasa dışı olarak işlendiği durumlar dahildir. Belirli hizmetlerin bakımını yaptığımız yöntemler sebebiyle yedeklenmiş kopyaların silinmesi biraz zaman alabilir.

Kişisel hesabınızın web sitemiz yoluyla kaldırılmasının, sizden toplayıp işlediğimiz ve hesabınızla doğrudan ilişkili olmayan diğer verileri otomatik olarak sileceğimiz anlamına gelmediğini size belirtmek isteriz. (D) İşlemenin kısıtlanması hakkı Kişisel verilerinizin işlenmesi üzerinde bir kısıtlama elde etme hakkınız vardır. Bu, verilerinizin işlenmesini belirli bir süre askıya alacağımız anlamına gelir. Bu hakkın doğmasına sebep olabilecek durumlar arasında kişisel verilerinizin tartışmaya açık olduğu, fakat doğruluğunu (ya da yanlışlığını) doğrulamamız için vakte ihtiyacımız olduğu durumlar bulunmaktadır. Bu hak bizi kişisel verilerinizi depolamaya devam etmemizi engellemez. Kısıtlama kaldırılmadan önce sizi bilgilendireceğiz. (E) Veri taşınabilirliği hakkı Veri taşınabilirliği hakkı size bizden verilerinizi yapılandırılmış, yaygın olarak kullanılan ve makine tarafından okunabilen bir biçimde sağlamamızı isteme ve teknik bakımdan olanaklı olan durumlarda bu verilerin doğrudan başka bir veri sorumlusuna aktarılmasını sağlama hakkı verir. İstek üzerine ve teknik bakımdan olanaklı olan durumlarda kişisel verilerinizi doğrudan başka bir veri sorumlusuna aktarırız. (F) İtiraz etme hakkı Kişisel verilerinizin işlenmesine itiraz etme hakkınız bulunmaktadır. Bu, kişisel verilerinizi artık işlemememizi isteyebileceğiniz anlamına gelir. Bu durum ancak “meşru menfaatlerin” işleme için yasal dayanak oluşturduğu durumlarda geçerlidir (Yukarıdaki 4.3 “Yasal dayanak” bölümüne bakın). Kişisel verileriniz doğrudan pazarlama amacı için işlenirse doğrudan pazarlamaya istediğiniz zaman ve hiçbir ücret ödemeden itiraz edebilirsiniz; bu, doğrudan pazarlama ilgili olduğu takdirde profil oluşturmayı da içerir. Bu hakkınızı kullanırsanız kişisel verilerinizi bir daha bu amaçlar için işlemeyiz. 8.2. İznin geri çekilmesi İzin verdiğiniz bir işleme hakkındaki ilgili özel adımları takip ederek izninizi her an geri çekebilirsiniz. Örneğin, bir e-postadaki abonelikten çıkma bağlantısına tıklayarak, hesabınızdaki (varsa) iletişim tercihlerini değiştirerek veya akıllı telefon ayarlarınızı değiştirerek (anlık bildirimler ve konum verileri için) izninizi geri çekebilirsiniz. KLM’nin Gizlilik Ofisi ile de iletişime geçebilirsiniz. Bluebiz e-postalarıyla ilgili olarak Air France’ın Gizlilik Ofisi ile de iletişime geçebilirsiniz. Mobil uygulamalarımızı kullandığınızda veya web sitelerimizi ziyaret ettiğinizde kullandığımız çerezler ve benzer teknolojiler için verdiğiniz onayı nasıl geri çekeceğinize dair daha fazla bilgi için lütfençerez politikamızıinceleyin. 8.3. Hakların tanınmaması ya da kısıtlanması Yukarıda 8.1’de açıklandığı gibi kimi durumlarda haklarınızı tanımayabilir ya da kısıtlayabiliriz. Her bir durumda böyle bir istisna olup olmadığını dikkatlice inceler ve sizi bilgilendiririz. Örneğin, diğer kişilerin hak ve özgürlüklerini korumamız gereken durumlarda erişim talebinizi reddedebilir veya yasal zorunluluklar nedeniyle kişisel verilerinizi işlemek gerekliyse bu verileri silmeyi reddedebiliriz. Örneğin, kişisel veriler sizin tarafınızdan sağlanmadığında ya da verilerinizi sizin onayınızla veya bir sözleşmeyi ifa etmek amacıyla kullanmıyorsak veri taşınabilirliği hakkı geçerli değildir. 8.4. Bir güvenlik olayının veya veri ihlalinin bildirilmesi

Bir güvenlik olayının gerçekleştiğinden veya (olası) bir veri ihlali olduğundan şüphelenirseniz lütfen en kısa sürede KLM’nin Gizlilik Ofisi ile iletişime geçin (aşağıdaki bölüm 8.5.’e bakın).

8.5. Gizlilik Ofisi (A) Genel Haklarınızı kullanmak istediğinizde bu talebinizi lütfen KLM’nin Gizlilik Ofisi’ne iletin: KLM Royal Dutch Airlines Privacy Office - AMSPI PO Box 7700 NL-1117 ZL Luchthaven Schiphol Hollanda E-posta:KLMPrivacyOffice@klm.com(B) Bluebiz Bluebiz ile ilgili olarak kişisel verilerinizin işlenmesine ilişkin haklarınızı kullanmak isterseniz, Air France Gizlilik Ofisi’ne de başvurabilirsiniz: Air France Délégué à la Protection des Données / Data Protection Officer - ST.AJ IL 45, rue de Paris 95747 Roissy CDG Cedex Fransa E-posta:mail.data.protection@airfrance.fr

(C) Transavia uçuşu Bir Transavia uçuşundan önce veya uçuş sırasında tarafınızca sergilenen uygunsuz davranışlar neticesinde kişisel verilerinizin işlenmesine ilişkin haklarınızı kullanmak isterseniz Transavia Gizlilik Ofisi ile iletişime geçebilirsiniz: Transavia Gizlilik Ofisi PO Box 7777 1118 ZM Schiphol Airport Hollanda E-posta:privacyoffice@transavia.com

(D) Skyteam Alliance SkyTeam Alliance çerçevesi kapsamında kişisel verilerinizin işlenmesi ile ilgili haklarınızı kullanmak isterseniz lütfen KLM’nin Gizlilik Ofisi ile iletişime geçin:

KLM Privacy Office - AMSPI Postbus 7700 1117 ZL Luchthaven Schipol Hollanda E-posta:KLMPrivacyOffice@klm.com

8.6 Sorular, yorumlar ve şikâyetler Bugizlilik politikasıyla ilgili tüm sorularınız, yorumlarınız ve şikâyetleriniz için bizimle iletişime geçebilirsiniz. Sorunlarınız sizi tatmin edecek şekilde ele alınmazsa yetkili denetim makamına şikayette bulunma hakkına sahipsiniz. Hollanda’nın Lahey şehrinde bulunanHollanda Veri Koruma Makamı (Autoriteit Persoonsgegevens)gizlilik mevzuatına uyumluluğu izlemekten sorumludur.

9.1. Bu gizlilik beyanı 6 Aralık 2024 tarihinde yürürlüğe girmiştir ve 1 Şubat 2024 tarihli sürümün yerine geçmiştir. Bu gizlilik beyanı, zaman zaman değiştirilir. Değişiklikler yürürlüğe girmeden önce bunlar hakkında sizi bilgilendireceğiz.