Son Dakika Ücretli Sınıf Yükseltme Seçeneği için Şartlar ve Koşullar

KLM, daha yüksek bir seyahat sınıfında yer olması durumunda size ücret karşılığında, son dakika ücretli sınıf yükseltme rezervasyonu yapma imkanı sunar.

1. Tanımlar

Bu Şartlar ve Koşullar’da, aşağıdaki terim ve ifadeler şu şekilde tanımlanacaktır:

“Business Class”, Business Class ücreti ödeyen Müşteriler için ayrılan uçak bölümüdür.

“Müşteri”, KLM tarafından gerçekleştirilen bir uçuş için elektronik bilet sahibi olan ve Son Dakika Ücretli Sınıf Yükseltme Seçeneği satın almak isteyen kişilerdir.

“Economy Class”, Economy Class ücreti ödeyen Müşteriler için uçağın arka kısmında ayrılan bölümdür.

“Uçuş Segmenti”, tek bir uçuş numarasıyla tek bir uçakla gerçekleştirilen KLM uçuşlarına denir.

“Genel Satış Koşulları” veya “Koşullar” ya da “Mevcut Koşullar”, Son Dakika Ücretli Sınıf Yükseltmenin satış koşullarını tanımlayan mevcut Şartlar ve Koşullardır.

“KLM”, Hollanda yasalarına göre kurulmuş, yasal merkezi ve kayıtlı ofisi Amsterdamseweg 55 1182 GP Amstelveen, Hollanda adresinde bulunan, Amsterdam, Hollanda Ticaret ve Sanayi Odası'nın ticaret sicilinde 33014286 numarasıyla kayıtlı Koninklijke Luchtvaart Maatschappij N.V.'dir.

“KLM uçuşu”, KLM veya KLC tarafından gerçekleştirilen ve Son Dakika Ücretli Sınıf Yükseltme Seçeneğinin satın alınmasına imkan tanıyan KL uçuş numarasına sahip uzun mesafeli ya da orta mesafeli uçuş anlamına gelir.

  • “Uzun mesafeli uçuş”: Avrupa ile Asya, Okyanusya, Afrika (Kuzey Afrika hariç), Amerika, Orta Doğu, Karayipler veya Hint Okyanusu arasında Sınıf Yükseltme Seçeneğinin uygulanabileceği KL uçuş numarasına sahip uçuşlara denir.
  • “Orta mesafeli uçuş”: Avrupa kalkışlı ve varışlı, Avrupa ile Kuzey Afrika (Cezayir, Fas ve Tunus) arası, Türkiye, Ermenistan, Gürcistan, Karayipler içi uçuşlar (Cayenne, Fort-de-France, Point-à-Pitre) ve ayrıca Sınıf Yükseltme Seçeneğinin uygulanabileceği Miami-Montréal ve Cayenne-Belem uçuşlarının dahil olduğu KL uçuş numarasına sahip uçuşlara denir.

“Seçenek”, Müşterinin burada belirtilen koşullar altında ve müsaitlik durumuna bağlı olarak Son Dakika Ücretli Sınıf Yükseltme satın alma imkanı anlamına gelir. Müşteriler, onaylanmış rezervasyonlarının bulunduğu uçuş için check-in işlemi etkinleştirildiği anda Son Dakika Ücretli Sınıf Yükseltme Seçeneğini satın alabilir. Seçenek, her Uçuş Segmenti için geçerlidir.

“Premium Comfort Class”, Premium Comfort Class ücreti ödeyen Müşteriler için Business ve Economy Class arasında ayrılan uçak bölümüne denir.

“Şartlar ve Koşullar” veya “İşbu Şartlar ve Koşullar”, Son Dakika Ücretli Sınıf Yükseltme Seçeneğinin satış şart ve koşullarını tanımlayan mevcut koşullardır.

“Sınıf Yükseltme” veya “Sınıf Yükseltme Seçeneği”, Müşterinin asıl rezervasyon sınıfından daha yüksek bir seyahat sınıfında yolculuk yapabilme ve bu vesileyle yeni seyahat sınıfının tüm avantajlarından yararlanma imkanını belirtir. Seçenek, burada belirtilen koşullar ve imkanlar dahilinde bir Müşteri tarafından satın alınabilir.

“Web Siteleri”: KLM web siteleri,www.KLM.trve/veya mobil uygulama üzerinden erişilebilir.

2. Açıklama

Sınıf Yükseltme Seçeneğini satın alan Müşteriler aşağıdaki avantajlara sahip olur.

Online olarak, havalimanında, çağrı merkezi üzerinden veya bir KLM bürosu aracılığıyla satın alınan Sınıf Yükseltme işlemi aşağıdaki avantajları kapsar:

  • daha yüksek bir seyahat sınıfında yolculuk
  • bagaj hakkı* (aşağıda görüntüleyebilirsiniz)
  • Economy Class’tan Premium Comfort Class’a yapılan Sınıf Yükseltmeleri hariç olacak şekilde, uygun durumlarda kalkış havalimanı dinlenme salonlarına erişim (“refakatsiz çocuklar” olarak nitelendirilen çocuklar ve yalnız seyahat eden genç kişiler, dinlenme salonundan yararlanamaz)
  • daha yüksek seyahat sınıfında servis edilen yemekler (mevcut olma durumuna tabidir)
  • SkyPriority

Uçakta seyahat sınıfını yükseltme işlemine aşağıdakiler dahildir:

  • daha yüksek bir seyahat sınıfında yolculuk
  • daha yüksek seyahat sınıfında servis edilen yemekler (mevcut olma durumuna tabidir)

*Bagaj hakkı:

  • Tek bir uçuş segmentinden oluşan seyahatlerde yeni kabin sınıfı ve kabin bagajı politikaları geçerlidir.
  • İki veya daha fazla uçuş segmentinden oluşan seyahatlerde yeni kabin sınıfı ve kabin bagajı politikaları, Sınıf Yükseltme Seçeneği ödemesinin en uzun uçuş segmenti için yapılması koşuluyla geçerli olur. (Bu teklif, Sınıf Yükseltme işlemi uçakta gerçekleştirildiyse geçerli olmaz.)
  • Seyahat programı, iki eşdeğer uçuş segmentinden (iki orta mesafeli veya iki uzun mesafeli uçuş) oluşuyorsa en avantajlı kabin sınıfı ve kabin bagajı politikaları geçerli olur.

3. Rezervasyon ve Kısıtlama Koşulları

3.1. Müşteri, müsaitlik durumuna bağlı olarak Sınıf Yükseltme Seçeneği satın alabilir:

  • check-in işlemi sırasında online olarak (web sitesi veya mobil uygulama)
  • check-in işlemi sırasında bir KLM çağrı merkezi üzerinden
  • check-in işlemi sırasında bir KLM bürosu aracılığıyla
  • check-in işlemi sırasında havalimanında bu hizmetin sunulduğu belirli interaktif kiosklar aracılığıyla
  • belirli aktarma noktalarında bulunan check-in kontuarlarında
  • havalimanında bir KLM temsilcisi aracılığıyla
  • uçakta

3.2. Sınıf Yükseltme Seçeneği, birden fazla seyahat sınıfının bulunduğu ve KLM tarafından gerçekleştirilen tüm uçuşlarda mevcuttur. Hizmet, müsaitlik durumuna tabidir. Bununla birlikte, Sınıf Yükseltme Seçeneği aşağıda belirtilen kişiler tarafından satın alınamayabilir:

  • tıbbi desteğe ihtiyacı olan Müşteriler
  • kabinde evcil hayvanla seyahat eden ve uzun mesafeli uçuşlar için seyahat sınıfını Business Class’a yükseltmek isteyen Müşteriler
  • özel koltuk talebinde bulunan Müşteriler: büyük ve/veya hassas içerikli bagajlar için “ekstra koltuk” ve rezerve koltuk
  • bekleme listesindeki Müşteriler

3.3. Sınıf Yükseltme Seçeneği, rezervasyon sırasında belirtilen talepleri nedeniyle havalimanında KLM personeli tarafından ön onay gereken Müşteriler için online olarak (web sitesi veya mobil uygulama üzerinden) satın alınamaz. Bu koşul aşağıdaki kişileri kapsar:

  • refakatsiz çocuklar olarak nitelendirilen çocuklar veya genç kişiler
  • 2 yaş altındaki bir çocukla seyahat eden Müşteriler
  • rehber köpek ile seyahat eden Müşteriler (uzun mesafeli uçuşlarda Business Class’a yükseltmek için yapılan ücretli sınıf yükseltme işlemleri hariç)

Özel bir yemek için ön rezervasyon veya ödeme yapmış olan Müşteriler, söz konusu yemeğin satın aldıkları Sınıf Yükseltme Seçeneğinde mevcut olmayacağı ya da kendilerine para iadesi yapılmayacağı konusunda bilgilendirilir.

Bir koltuk ürünü için rezervasyon yapmış müşteriler, Sınıf Yükseltme Seçeneği için ödeme yaptıklarında koltuk ürünü için yapılan ödemeyi iade alabileceklerine dair bilgilendirilir. Bu işlem için Müşterinin KLM web sitesi üzerinden talepte bulunması gerekir.

3.4. Müşteri, her uçuş segmenti için sadece tek bir Sınıf Yükseltme işlemi gerçekleştirebilir. Economy'den Premium Comfort Class'a Sınıf Yükseltme Seçeneği satın alıp daha sonra Business Class'a Sınıf Yükseltme Seçeneği satın alan Müşteriler hariçtir.

4. Ödeme

4.1. Sınıf Yükseltme Seçeneği ödemeleri, yerel KLM bürolarında veya havalimanında nakit olarak yapılabilir.

4.2. Sınıf Yükseltme Seçeneği ödemeleri; resmi KLM web siteleri, mobil uygulama, çağrı merkezleri ve tüm yerel KLM büroları veya havalimanında kabul edilen ödeme kartları ve iDEAL ile yapılabilir.

4.3. Sınıf Yükseltme Seçeneği ödemeleri, Flying Blue kartı sahibi Müşteriler tarafından Mil kullanarak yapılabilir.

4.4. Miles & Cash kullanarak Sınıf Yükseltme Seçeneği ödemesi, Flying Blue kartı olan Müşterilere özeldir.

4.5. Delta SkyMiles kullanarak Sınıf Yükseltme Seçeneği ödemesi, Flying Blue kartı olan Müşterilere özeldir.

5. Değişiklik ve Para İadesi Koşulları

5-A Sınıf Yükseltme Seçeneği için Şartlar ve Koşullar

5.1. KLM, Sınıf Yükseltme Seçeneği’nin satın alınmasının ardından ve bu Koşullara uygun olarak gerçekleşecek seyahat sınıfı değişikliğine uyulması için her türlü çabayı göstermeyi taahhüt eder. İşbu belgeyle Müşteri, KLM'nin emniyet ve/veya güvenlik gereklilikleri ile ilgili operasyonel nedenlerden dolayı, uçağa bindikten sonra bile Sınıf Yükseltme Seçeneği'nden yararlanma imkânını değiştirmek zorunda kalabileceği konusunda bilgilendirilir. Böyle bir durumda KLM sorumluluk kabul etmez ve Sınıf Yükseltme Seçeneğinin bedeli, burada belirtilen koşullara uygun olarak satın alınan Sınıf Yükseltme Seçeneğinden yararlanamayan Müşteriye aşağıdaki Madde 5-B “Para İadesi Koşulları” bölümünde belirtilen şartlar ve koşullar uyarınca geri ödenir.

5.2. Sınıf Yükseltme Seçeneği kişiye özeldir ve devredilemez.

5.3. Sınıf Yükseltme Seçeneği, KL uçuş numarası ile ilişkilendirilir ve Müşterinin satın aldığı bu Sınıf Yükseltme Seçeneğinden söz konusu uçuş kapsamında yararlanması gerekir.

5.4. Müşterinin satın aldığı Sınıf Yükseltme Seçeneği, Madde 5-B “Para İadesi Koşulları”nda belirtilen durumlar haricinde düzenlenemez veya değiştirilemez.

5.5. Flying Blue Sık Uçan Yolcu Programı üyesi olan Müşteriler, orijinal rezervasyon sınıfına bağlı olarak Mil ve XP kazanır. Müşteriler ayrıca KLM tarafından gerçekleştirilen uçuşlardaki Sınıf Yükseltme Seçeneği için harcadığı her Euro için Mil kazanır (Daha fazla bilgi için Flying Blue web sitesini ziyaret edin).

5.6. Müşteriler, Sınıf Yükseltme Seçeneğini yalnızca kendi adına veya Sınıf Yükseltme Seçeneğini kendi adına satın alması için usulüne uygun olarak yetkilendiren ve bundan sonra “Yetkili Yolcu” olarak anılacak bir kişi adına satın alabilir. Belirtilen ikinci koşulun uygulanması durumunda Yetkili Yolcu, işbu Şartlar ve Koşulları okuyup onaylamış kabul edilir.

5-B. Para İadesi Koşulları

Sınıf Yükseltme Seçeneğini satın alan Müşteriler, Sınıf Yükseltme Seçeneği ücreti için para iadesi alma hakkına aşağıdaki koşullarda sahip olur:

  • Sınıf Yükseltme Seçeneği’nin satın alındığı uçuş iptal edilir ve Müşteri seyahat edemezse,
  • Satın alınan Sınıf Yükseltme Seçeneği, KLM tarafından sunulamazsa. Bu durumlarda Müşteri, orijinal seyahat sınıfına dönüş yapar ve Sınıf Yükseltme Seçeneği’nin ücreti için para iadesi yapılır. Müşteri, 261/2004 sayılı Avrupa Yönetmeliğinde öngörülen tazminat hakkına sahip olmaz.
  • Full Flex bilete sahip Müşteri, uçuşunu iptal ederse
  • Full Flex bilete sahip Müşteri, uçuşunda değişiklik yapar ve yeni rezervasyonunda Sınıf Yükseltme işlemi uygulanamazsa

Müşteri, web sitemizin “Bize Ulaşın” bölümündeki online talep formunu doldurarak Sınıf Yükseltme işlemi için para iadesi talebinde bulunabilir.

6. Mücbir Sebepler

KLM, işbu Şartlar ve Koşullarda tanımlanan hizmetlerinin tamamı veya bir kısmının sunulamaması durumunda, söz konusu başarısızlığın geçerli ülke yasaları tarafından belirtildiği ya da yorumlandığı şekilde mücbir sebeplerden kaynaklanması halinde sorumlu tutulmaz ve yükümlülüklerini ihlal etmiş sayılmaz. Bu durumda Müşteri, hizmetlerin yerine getirilmemesi nedeniyle uğradığı doğrudan veya dolaylı zararlar için herhangi bir tazminat, hasar bedeli ya da masraf talep etme hakkına sahip olmaz.

7. Gizlilik Beyanı

Söz konusu Seçenek kapsamında KLM tarafından toplanan ve işlenen Kişisel Veriler, geçerli yasa ve yönetmeliklere göre işlenir. Daha fazla bilgi için lütfenKLM Gizlilik Beyanımızıokuyun.

8. Hak Talepleri

Son Dakika Ücretli Sınıf Yükseltme Seçeneği'nin rezervasyonu, ödemesi ve/veya sunulmasıyla ilgili her türlü talebin, Web Sitesi'ndeki “Destek” bölümünde yer alan “Ekstra seçenekler için para iadesi” bağlantısından erişilebilen online talep formu aracılığıyla KLM'ye iletilmesi gerekir.

9. İşbu Şartlar ve Koşulların Düzenlenmesi

KLM, bu Şartlar ve Koşulları dilediği zaman düzenleme hakkını saklı tutar. Sınıf Yükseltme Seçeneği’nin satın alımı, işbu Şartlar ve Koşullarda yasalar veya resmi makamlar tarafından bir değişiklik yapılması gerekmedikçe, rezervasyon sırasında yürürlükte olan Şartlar ve Koşullara tabi olacaktır (değişiklik söz konusu olması halinde, yenilikler halihazırda oluşturulmuş tüm işlemler için de geçerli olacaktır).