Alakart Yemek koşulları

Kıtalar arası uçuşunuz için Alakart Yemek sipariş ederken bilmeniz gerekenler aşağıdadır.

1. Tanımlar

Bu Şartlar ve Koşullar’da, aşağıdaki terim ve ifadeler şu şekilde tanımlanacaktır:

Alakart Yemek” veya “Seçenek”: Ek ödeme karşılığında, KLM Uçuşu sırasında servis edilecek özel bir yemek seçme seçeneği.

Müşteri”: bir KLM Uçuşunda elektronik bilet sahibi olan ve Alakart Yemek satın almak isteyen herhangi bir birey.

Economy Class”: Economy Class ücreti ödemiş Müşteriler için uçağın arka tarafında ayrılan alan.

KLM”: Hollanda yasalarına göre kurulmuş olan, yasal merkezi ve tescilli iş yeri (1182 GP) Amstelveen, Amsterdamseweg 55, Hollanda adresinde bulunan ve Amsterdam, Hollanda ticaret ve sanayi odasının ticaret sicilinde 33014286 numara ile tescilli olan Koninklijke Luchtvaart Maatschappij N.V.’dir.

KLM Uçuşu”: KLM veya KLC tarafından işletilen, bir KL uçuş numarasına sahip olan, Alakart Yemek satın almaya olanak veren Uzun Mesafeli veya Orta Mesafeli Uçuş.

  • Uzun Mesafeli Uçuş”: Avrupa ile Asya, Okyanusya, Afrika (Kuzey Afrika hariç), Amerika Kıtası, Orta Doğu, Karayipler veya Hint Okyanusu arasında, bir KL uçuş numarasına sahip olan Alakart Yemek rezervasyonu yapılabilecek bir uçuş.
  • Orta Mesafeli Uçuş”: Avrupa’ya ve Avrupa’dan veya Avrupa ile Kuzey Afrika (Cezayir, Fas ve Tunus), Türkiye, Ermenistan veya Gürcistan arasında, bir KL uçuş numarasına sahip olan Alakart Yemek rezervasyonu yapılabilecek bir uçuş.

Fiyat”: Alakart Yemek rezervasyonu için kişi başına vergi dâhil avro* olarak fiyat. Satın alındıktan sonra Müşteriye teyit e-postası gönderilecektir. * Veya Web Sitesinde yerel para birimi cinsinden karşılığı; fiyat yuvarlatılmıştır ve döviz kuruna bağlı olarak yılda iki kez güncellenir.

Şartlar ve Koşullar”: Alakart Yemek satış şartlar ve koşullarını tanımlayan mevcut koşullar.

Web sitesi”:www.KLM.trve/veya KLM uygulaması üzerinden erişilebilen KLM web sitesi.

2. Açıklama

2.1. KLM, Müşterilere, ek ödeme karşılığında, KLM Uçuşu sırasında Economy Class’ta servis edilecek olan istedikleri yemeği önceden seçme olanağı sunmaktadır. Bu hizmete “Alakart Yemek” denmektedir. Bu ek hizmet, çevrim içi rezervasyon sırasında ve Web Sitesindeki seyahatinize genel bakışta sunulmaktadır. Amsterdam’dan kalkan çoğu Uzun Mesafeli Uçuş ve bazı Orta Mesafeli Uçuşlar için sipariş verilebilir. Amsterdam’dan kalkan uçuşlarda kalkıştan 24 saat öncesine kadar, şehir dışından kalkan uçuşlarda ise kalkıştan 36 saat öncesine kadar sipariş verilebilir. Uçuş başına sınırlı sayıda Alakart Yemek bulunmaktadır. Uzun Mesafeli Uçuşlar için normal ücretsiz yemekler her zaman bulunmaktadır. Orta Mesafeli Uçuşlarda ücretsiz bir atıştırmalık servis edilir.

2.2. KLM Uçuşu sırasında servis edilen Alakart Yemeklerin sipariş sırasında belirtilen görsel ve/veya yazılı özellikleri boyut, tat ve görünüm olarak farklı olabilir. İçerikler, önceden bildirilmeden, eş değer gıda bileşenleri ile değiştirilebilir.

2.3. Müşteri bir Alakart Yemek sipariş ettikten sonra siparişinizi değiştirmek veya iptal etmek mümkün değildir.

2.4. Bir Alakart Yemeği, diyet yemek ile birleştirmek mümkün değildir.

2.5. Her yemekteki malzemeler en üst düzeyde bir özenle tedarik edilir. Ancak KLM, herhangi bir malzemeye karşı gıda intolerans veya alerji nedeniyle ortaya çıkan sonuçlardan sorumlu değildir.

2.6. KLM’in Genel Taşıma Koşulları, bu Şartlar ve Koşulların ayrılmaz bir parçasıdır.

2. Gereklilikler ve yeterlilikler

3.1. Alakart Yemek rezervasyonu yapan bir Müşteri sözleşme yapma yeteneğine sahip olduğunu, buradaki Şartlar ve Koşulları okuduğunu ve bunları çekincesiz olarak kabul ettiğini beyan eder.

3.2. Müşteri ayrıca, Alakart Yemek talebinde bulunurken verilen tüm bilgilerin doğru olduğunu ve hiçbir spekülatif, yanlış veya hileli rezervasyon yapmayacağını taahhüt eder. Müşteri ayrıca, rezervasyonları yalnızca kendisi için veya adına hareket etme yetkisine sahip olduğu ve kendisi de paragraf 3.1’de belirtilen koşullara uyan başka bir kişi için yapacağını belirtir.

4. Ödeme

4.1. Müşteri, satın alma sırasında Web Sitesinde önerilen ödeme şekillerinden birini kullanarak Alakart Yemek için ödeme yapabilir.

4.2. Flying Blue üyeleri için, geçerli ise, Alakart Yemek ödemesi Mil Puanları cinsinden yapılabilir.

4.3. Alakart Yemek kişiseldir ve aktarılamaz.

5. Ücret iadesi

5.1. KLM, bu Şartlar ve Koşullar uyarınca yapılan Alakart Yemek rezervasyonunu yerine getirmek için elinden gelen tüm çabayı gösterecektir. Ancak burada Müşteri, KLM’nin operasyonel aksaklıklar yüzünden yemeği servis edemeyebileceği konusunda bilgilendirilmektedir. Bu durumda KLM sorumlu tutulmayacaktır ve bu Şartlar ve Koşullarda belirtilen koşullara uygun olarak yapılan Alakart Yemek rezervasyonunu kullanamayan Müşteriye aşağıdaki madde 5.2’de tanımlanan Şartlar ve Koşullara uygun olarak maliyet için ücret iadesi yapılacaktır.

5.2. Alakart Yemek rezervasyonu yaptıran Müşteri aşağıdaki durumlarda maliyet için ücret iadesi alabilir:

  • Sipariş edilen Alakart Yemeğin mevcut olmaması durumunda Müşteriye Uzun Mesafeli Uçuşlarda normal yemek ve Orta Mesafeli Uçuşlarda bir atıştırmalık servis edilecektir.
  • Uçuş yeniden programlandığı veya yeniden rezerve edildiği ve yeniden programlanan uçuşta Alakart Yemek servis edilmediği takdirde.
  • Müşteri, Flex bilet satın almıştır ve tüm yolculuğu iptal etmeye karar vermiştir.
  • Müşterinin ücret iadesi yapılabilen bir bileti vardır ve kalkıştan 30 saat önce Alakart Yemeği iptal eder.

5.3. Müşteri, Web Sitesindeki Yolculuğum bölümünden Alakart Yemek masrafı için ücret iadesi talep edebilir.

5.4. Müşterinin kalkıştan önceki 30 saat içinde daha yüksek bir sınıfa ücretli yükseltme satın almayı tercih etmesi durumunda aynı uçuşta daha önce satın alınmış Alakart Yemekler için ücret iadesi olanağı yoktur.

6. Mücbir Sebepler

KLM, işbu Şartlar ve Koşullarda tanımlanan hizmetlerinin tamamı veya bir kısmının sunulamaması durumunda, söz konusu başarısızlığın geçerli ülke yasaları tarafından belirtildiği ya da yorumlandığı şekilde mücbir sebeplerden kaynaklanması halinde sorumlu tutulmaz ve yükümlülüklerini ihlal etmiş sayılmaz. Bu durumda Müşteri, hizmetlerin yerine getirilmemesi nedeniyle uğradığı doğrudan veya dolaylı zararlar için herhangi bir tazminat, hasar bedeli ya da masraf talep etme hakkına sahip olmaz.

7. Gizlilik Beyanı

Söz konusu Seçenek kapsamında KLM tarafından toplanan ve işlenen Kişisel Veriler, geçerli yasa ve yönetmeliklere göre işlenir. Daha fazla bilgi için lütfenKLM Gizlilik Beyanımızıokuyun.

8. Hak Talepleri

Seçeneğin rezervasyonu, ödemesi ve/veya sağlanması ile ilgili herhangi bir talep, Web Sitesinin alt bilgisindeki ‘Ücret İadesi’ bağlantısından erişilebilençevrim içi talep formuaracılığıyla KLM'ye iletilecek ve ardından ‘Ekstra seçeneğim için ücret iadesi talep et’ seçeneği seçilecektir.

9. İşbu Şartlar ve Koşulların Düzenlenmesi

KLM, bu Şartlar ve Koşulları dilediği zaman düzenleme hakkını saklı tutar. Yasa veya resmi makamlar bu Şartlar ve Koşullarda bir değişiklik yapılmasını gerekli tutmadığı sürece, Seçeneğin satın alınması rezervasyon sırasında yürürlükte olan Şartlar ve Koşullara tabi olacaktır (değişiklik olması durumunda bu değişiklik verilmiş bulunan tüm siparişler için de geçerli olacaktır).